Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 11:27:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Full på lowcarb  (läst 3442 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« skrivet: 2013.04.09 - 03:25:18 »

Det här är lite larvigt, men jag vill veta. Jag tror inte jag har varit riktigt full sedan jag började lowcarba förrän idag/igår. Var lite susig förra veckan, men inte så här. Jag dricker sällan mer än ett par glas och oftast tar det sin rundliga tid också. Ikväll blev det alltså mera, men inga enorma mängder. Jag blev full. Det lustiga är att det inte var som jag minns från mina våtare ungdomsdagar. Jag var inte oredig, tror jag hade kunnat t.ex. prata i telefon utan att göra bort mig, men jag kunde inte se - funkade inte att titta på TV eller se på datorskärmen. Allt var bara blurr. Tog inte speciellt lång tid att bli av med heller. Lite mat och gräddmjölk så var det borta, kanske 2 timmar. Så lätt gick det inte förr om mitt minne inte sviker mig.

Är det normalt att bli "annorlunda full" på lowcarb? Jag borde väl veta efter snart 8 år, men jag gör faktiskt inte det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.04.09 - 06:28:22 »

eftersom jag inte dricker har jag ingen aning.. Men jag har läst av fler att dom blir full mycket lättare!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2013.04.09 - 13:28:34 »

Nä, men det blev jag inte sörru. Jag hade nog gjort mig förtjänt av det. Det är själva effekterna av berusningen som var konstiga, inte som "vanligt".
Loggat

Léonie
Full Member

Smörklickar: 5

Antal inlägg: 210

« Svara #3 skrivet: 2013.04.09 - 22:57:42 »

Nä, jag blir full på samma sätt som innan jag bytte kost.  :cheers:

Men jag blir mer bakfull nu när jag äter så här. Men jag vet inte om det beror på att jag dricker mer sällan och jag är ovan eller om det faktiskt är en effekt av kosten.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2013.04.09 - 23:00:39 »

Jag var inte bakfull alls, fast jag har sällan haft problem med det, men jag svettades som en gris i sömnen. Egentligen så vet jag kanske inte vad som är normalt längre för det är så himla länge sedan jag var full.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 22 databasfrågor.