När sedan Disney väljer att klippa bort delar ur en kortfilm från 30 talet med hänvisning till att de tycker den visar på en rasistisk åsikt och att de inte står för den...
ja då blir jag också arg.
Det är ju trotts allt så att filmen har några år på nacken och på den tiden den gjordes så såg samhället ut så. jag säger inte att det är rätt eller fel, men det är sant.
Det som jag tycker är skrämmande med detta är att man nu då vill sopa detta under mattan!?.. lådsass som om det aldrig har hänt..
....är det då inte lika bra att vi river de gammla koncentrationslägren som finns kvar i Tyskland och bygger parkeringsgarage där istället... för inte bränner de Judar i dag heller! och inte finns det någon i Tyskland som skulle få för sig att göra det igen heller. så varför ska de stå kvar och ta platts då? ...
Men de förnekar ju inte att det har varigt så.. inte heller försöker de sopa det hela under mattan och lådsas som att det regnar... nej de bevarar det förflutna för att lära dagens och framtidens människor vad som hände, så att det inte upprepas.
Så istället för att klippa bort figurer ur en gammal film så säger jag bevara dem istället!.. samma med TinTin böckerna. läs dem och ta diskussionen. lär av det förflutna så vi inte upprepar det!