|
Mynlen
|
|
« Svara #1 skrivet: 2012.11.27 - 18:25:33 » |
|
jäklar vad fin! men priset är också "fin". :)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Tina
|
|
« Svara #3 skrivet: 2012.11.27 - 19:03:05 » |
|
Men åh så fina, en blommig skulle jag vilja ha. Jag köpte en in plast där man skulle kunna skära av en skiva som går i spår. Helt värdelös då plasten ger efter när smöret är kylskåpskallt. Står smöret framme blir det för kladdigt.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #5 skrivet: 2012.11.27 - 19:29:18 » |
|
ostkupan är fin. Jag vill dock ha en fyrkantig eftersom det tar mindre utrymme i kylen. Men den har jag inte hittat än som jag vill ha det... och ägg korgen är också fin, jag sökte på saker att förvara ägg, typ som ett torn med våningar där man kan ha äggen i. Men dom jag hittar är bara till 6 ägg eller så och det är för litet. Hönan kanske är en ide, jag har nu en blå plastkorg stående på diskbänken, den rymmer ca 20 ägg. (och dom andra äggen befinner sig i kylen)
vilken färg smörask kan bara du bestämma. Jag ÄLSKAR rött, men blått är också fint!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #6 skrivet: 2012.11.27 - 19:45:21 » |
|
Men det finns två röda ju. De där blommiga som Tina upptäckte är också fina. Man får kolla måtten. Nån hade skrivit dem i kommentarerna till en Le Crueset, längd och bredd, och en svenskt smörpaket bör gott och väl få rum.
Jag skulle också vilja ha en sån gammal fyrkantig ostkupa i lite grönaktigt glas, men jag hittar aldrig nån på loppisar. Har letat i flera år nu. Sån äggställning du pratar om hade vi hemma. Jag kan inte fatta att jag lät den försvinna. Den kanske dyker upp i nån låda nån gång. Det var brickor i plast som man man bara travade på varandra, som äggflaken man köper fast mindre. Jättebra.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #7 skrivet: 2012.11.27 - 19:51:13 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #8 skrivet: 2012.11.27 - 19:51:27 » |
|
alltså om jag förstår det rätt, var det plattor i plast man lade ovanpå äggen så det gick att stapla? Blommiga inte sätt än, ska kolla.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #9 skrivet: 2012.11.27 - 19:53:26 » |
|
aaaaaaaaaaaaaa! söt! och ang röda färgen: cherry red! och dom blommiga är OCKSÅ söta. nu kan jag inte välja alls. Får hoppa över :)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #10 skrivet: 2012.11.27 - 19:53:54 » |
|
alltså om jag förstår det rätt, var det plattor i plast man lade ovanpå äggen så det gick att stapla? Blommiga inte sätt än, ska kolla.
Ja, i princip. Men det var nån finess med dem också, fast jag har glömt vad det var. Försökte leta på Amazon nu, tycker det borde finnas men hittar inget. Provad egg tray och egg rack.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #11 skrivet: 2012.11.27 - 19:55:18 » |
|
Ja, jag lutar också åt cherry. Tyckte cerise först, men det var nog bara för att det var den jag såg först.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Tina
|
|
« Svara #12 skrivet: 2012.11.27 - 20:05:15 » |
|
Cherry absolut, ursnygg men alla är fina. Det var som när jag skulle köpa en gerberaform, höll på i evigheter och valde färg. Den gången blev det plommon. De andra grejerna kan jag inte titta på för jag sitter på ett sunkigt tåg-wifi.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #13 skrivet: 2012.11.27 - 20:07:53 » |
|
tyckte först också cherise men sen såg jag cherry.. klart den finaste!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #14 skrivet: 2012.11.27 - 20:24:04 » |
|
OK. Det funkar inte till den hemska färgen på mina köksluckor, men det skitar jag i för det ska målas om nån gång ivf, så ingen idé att går efter det. Får se om det blir en cherry till jul då. Fast jag hade ju redan beställt min julklapp från England. Den kommer nog i morrn tror jag.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|