Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 15:34:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Smakråd om jacka  (läst 6833 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« skrivet: 2012.10.22 - 12:57:15 »

Fick reklam från Ellos. Brukar slänga den oöppnad, de är så jävla jobbiga med sina utskick, men den här gången stod det 59% och fri frakt på utsidan. Man får alltså 50% på dyraste varan och fri frakt. Då tänkte jag att jag skulle kolla efter en vinterjacka. Min gamla är alldeles för stor nu  :cool:, men jag har en gammal som jag krympt i som jag hade förra vintern. Den är OK utseendemässigt, parkasmodell, så tidlös på det sättet, men den har aldrig varit bra trots att det är nåt märke, blåser igenom den.

Orkade bara kolla deras plus-modeller och av dem är det bara en enkel täckjacka som jag kan tänka mig. Vad tror ni? Tunnt vadderad, vad innebär det? Inte står det om den är vindtät heller och den har inga omdömen än. Typiskt. Vill varken ha svart eller röd, men tror att jag i så fall väljer röd. Modellen verkar bra annars. Muddar i ärmarna är bra, för att det gör att de håller sig uppe trots att de är för långa vilket de säkert kommer att vara.
http://www.ellos.se/plus-collection/tackjacka/347739?N=1z141gcZ1z141n2Z1z141q8&Ns=Freshness

Så är det storleken. Jag har ett par 50-52 (från Cellbes) som är bra och en 54 som är för stor. Ska jag ta 50 eller 52? 52 kanske, så jag får rum med tröja under. Fast det kan det ju redan vara beräknat för. Jag hatar postorderkläder!  :clubhead:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.10.22 - 13:02:04 »

Jag ringde. Jag har plats 37. Jag är så glad att jag köpte ett bra headset som sitter fast på örat och inte trycker inne i örat.  :lol1:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.10.22 - 13:19:20 »

Äsch, de visste så klart inget mera. Men jag chansade. 349 spänn låter rätt bra tycker jag. Så får jag ett käckt set med skärbrädor och knivar på köpet också.  :lol1:

Underligt. I specifikation i varukorgen står det storlek 50-52.  :huuh:
Loggat

Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #3 skrivet: 2012.10.22 - 14:21:20 »

Den är snygg men lite för kort för min smak. Men för det priset skulle jag också slå till. Jag köpte 2 sängbord hos Ellos för 7 år sedan och får fortfarande deras reklam, jättejobbigt.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.10.22 - 14:35:57 »

Jag kryssade i att jag ville ha reklam per email. Normalt får man ju då email I STÄLLET för i brevlådan, men inte med Ellos inte. Där får man både och. Deras brev om erbjudanden är ju dessutom så pladdriga och röriga att man inte orkar läsa skiten.

Jo, jackan ser kort ut på modellen, men jag tror det beror på hur hon står. Om du tittar på bilden på på bara jackan bakifrån så ser den normal ut om man förutsätter att snöret sitter i midjan och inte under tuttarna som det ser ut på modellan. Dessutom kommer ju jackan att bli längre på mig. Plus-storlekarna är inte kortare utan proportionella till normala storlekar.

Sitter midjan under tuttarna så kommer jag att bli grymt förbannad!  :fork_off:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012.10.22 - 14:40:16 »

Fasiken, du har nog rätt, Tina. Om man tittar på armarna så är det längre än jackan. Gick och kollade på dem jag har och där är de ungefär jämlånga.  :ignore:

Varför ber jag om råd och sen väntar jag inte tills jag fått det?  :bang_head:
Loggat

Tina

« Svara #6 skrivet: 2012.10.22 - 14:42:17 »

Jamen du har kanske rätt att den är längre i de större storlekarna. Och den var ju inte allt för dyr.
Loggat

Tina

« Svara #7 skrivet: 2012.10.22 - 14:55:55 »

Den här funderar jag på att beställa, har varit och provat den i butik och där var den betydligt dyrare. http://www.joolin.se/?a=17566&k=300,
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2012.10.22 - 15:34:33 »

Den var fin!

Jo, men om midjan verkligen sitter högt som det ser ut är det ju jättekonstigt. Som på de där dockklänningarna som har varit moderna ett tag nu. Det är ju inte den typen av jacka liksom, det är ju en täckjacka inte ett modeplagg på det viset.
Loggat

Tina

« Svara #9 skrivet: 2012.10.22 - 15:54:51 »

Du får väl skicka tillbaka den så. Jag beställde den gröna, behöver något varmt till vintern och den där funkar både till jobbet och på hundpromisen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2012.10.22 - 16:13:36 »

Vet inte hur det funkar med Ellos. Om man får pengarna tillbaka eller måste ta nåt annat. Fast jag valde ju faktura, så jag antar att jag inte går back då.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2012.10.22 - 17:48:12 »

hoppas den ändå är till belåtenhet. Tycker den är snygg. Vet inte om jag skulle köpt den, gillar inte resår underst men men..
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2012.10.22 - 20:20:37 »

Jag avbeställde. Man kan tydligen göra det till 23:00 samma dag som man gjort beställningen. Men det fanns inget att klicka på när jag hade klickat upp beställningen, så jag ringde.  Hon sa att när man klickar på ordernumret ska varorna läggas i varukorgen igen, så det är därifrån man ändrar. Man de flyttades aldrig dit. Så hon sa att hon tog bort beställningen på en gång, men den ligger fortfarande kvar. :huuh:

Jag insåg ju att jackan antagligen är precis så kort som Tina tror. Det funkar ju inte. Nåja, erbjudandet gäller några veckor. De kanske får in nåt bättre.
Loggat

Tina

« Svara #13 skrivet: 2012.10.23 - 11:07:10 »

Så bra att det gick att avbeställa.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2012.10.23 - 12:42:15 »

Kollade lite bland de vanliga jackorna, men hittade ingen som det var en chans att jag kunde ha. Ellos verkar ha inriktat sig väldigt mycket på de lägre åldrarna nu.
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544