Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 16:49:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: zombiefiers viktresa  (läst 14500 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
zombiefier
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7


« Svara #15 skrivet: 2013.06.02 - 11:18:31 »

Styrketräningen har jag hållit på med i några år och gör det enbart för att jag mår bra av det och tycker att det är roligt. Tränar inte mer än 35-50 minuter per dag (styrketräning). Konditionsträning är väl mer för att jag vill gå ner i vikt.
Loggat
zombiefier
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 7


« Svara #16 skrivet: 2013.06.02 - 12:18:03 »

Ojdå. De flesta av oss har inte haft så jättestor succé vi heller, inte som håller i sig ivf.  :shy:

Fast den bistra sanningen är väl att ett fåtal LCHFare har haft varaktiga framgångar. (Kommer förresten inte på nån som inte gått upp i vikt igen...?) Alla "kändisarna" har ju efter ett tag meddelat att de gått upp i vikt igen och måste ta nya tag. De flesta säger att det beror på att de blivit för slappa i kolhydraträknadet för nu har de blivit så känsliga för dem att minsta lilla gram för med sig X antal kilos uppgång.

Men för att kommentera på ursprungsfrågan så håller jag med tidigare inlägg. Räkna ut hur mycket du "ska" äta för att bibehålla din vikt och använd en räknare som tar med hur mycket du gör av med också. Finns kanske på dumbbell? Lägg dig på ett underskott på MAX 500 kcal. Eftersom du har ätit extremt lite så är det stor sannolikhet att du går upp några vattenkilo först men är du tålmodig och håller i med både mat och träning så lär du få resultat.

Tycker du träningen är kul eller gör du det bara för att gå ner i vikt? När jag körde som striktast LCHF så upplevde jag att hjärtat slog mycket snabbare än normalt. Cirka 10 slag mer och jag hade dålig ork vilket gjorde att träningen inte var lika kul. Lite kolhydrater kan faktiskt göra underverk när det gäller att öka glädjen att träna. Och det är det viktigaste. Min inspiration kommer mycket från GoKaleo just nu och du hittar länkar till henne under Träning och Motion här på forumet. Lycka till!

LCHF fungerade kanon i början. Har ju gått ned över 40 kg utan problem. Men nu har jag stått still i snart ett halvår. Börjar nytt jobb i morgon som innefattar ganska mycket fysiskt arbete (lagerarbete). Tidigare har jag haft stillasittande arbete. Hoppas att det kommer att göra någon skillnad att man rör på sig hela dagen.
Loggat
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544