Jag tror inte Monique har brist på b12, jag har haft det och det märker man vill jag lova. Jag tror inte heller kroppen blir stressad av att vara i ketos, om man utgår från ursprungsmäniskan så var daglit tillgång till kolhydrater inte någon självklarhet utan att det är naturligt för kroppen att kompensera när det saknas. Det är också intressant att kroppen kan sköta just bristen på kolhydrater själv men inte brist på fett eller protein. Där måste den ta av sina lager. Och då kan man vidare fundera på att om nu kolhydrater vore så jätteviktigt för kroppen, varför kan den endast lagra små mängder? Det stämmer inte.
Det är ju möjligt att testet Monique gjort inte är tillförligt men det vet jag för lite om för spekulera i utan tror på det hon säger. Enligt min teori så har hon nu rätt högt stresspåslag som i så fall gör att hon har stor ork och känner sig pigg för tillfället.
Hur menar du att kroppen bara kan lagra små mängder kolhydrater? Menar du det som lagras i levern eller i musklerna? Kroppen lagrar ju de stora mängder som fett. Fast det i sig är ju också en nödåtgärd för att få undan överskottet av energi.