Jag ska koka fiskbuljong ikväll för att göra ett litet hål. Och så stretchar jag foten regelbundet. Det verkar hjälpa, men jag förstår inte varför. Måndag - onsdag ska det nämligen vara fint väder. I morrn törs jag nog inte ge mig ut p.g.a. foten, men hoppas på tisdag.
Min fot är konstig förresten. Jag hade ofta det här problemet innan jag började med barfotaskor. Efter det har det inte hänt förrän nu. Kan bero på att jag måste ha andra skor när jag cyklar och då blir det ju att jag går i dem också, har ju inte ombyte med mig, och jag har ju gummistövlar i skogen. Foten har väl klämts ihop igen.
Hur som, det kan komma i samband med en oförsiktig rörelse, t.ex. när jag bara sparkar av mig skorna, eller det bara kommer. Helt plötsligt snärtar det till inne i foten, som ett piskrapp. Sen gör det skitont, men bara vissa rörelser. Precis när man tar tyngden på foten och tårna brer ut sig är ett läge, inte just när man sätter i den utan senare alltså. När jag för foten framåt, alltså när den är i luften, ett annat. I andra lägen gör det inte ont alls och inte när jag är stilla eller klämmer på foten heller. Doktorn lyckades få det att göra ont genom att lägga handen runt foten och klämma till hårt, men det tror jag nästan skulle göra ont hur som.
Jag kan gå inne även när det är som värst genom att vinkla foten och helt enkelt på på kanten av fotbladet, lilltåsidan. Men gör jag då nåt oförsiktigt, t.ex. för fram foten på normalt sätt så gör det helvetiskt djävla ont, så där så man stelnar i rörelsen, känns som nåt slits sönder. Brukade ta ett par veckor att bli av med förut och sen var foten stel ett bra tag. Hoppas på snabbare förlopp nu.
Nån som har nån idé om vad det kan vara? Det är hemskt irriterande. Jag fattar ju att det inte är nåt "farligt", men ändå är det totalt handikappande medan det pågår. Och just nu är det mycket olämligt!