Idag hittade jag riktigt mycket kantareller. För att vara jag alltså. En 5-litersbunke blev full nu när jag sorterade upp det. Så är det drygt 35 liter rödgul trumpet. Tömde 10-litershinken jag köpt i kassar 3 gånger och sen blev den drygt halvfull innan jag gav upp. En halvliter taggsvamp och lite fårtickor också. Taggsvamp skulle jag verkligen vilja hitta mycket av, den är så god, och fin färg blir det av den rödgula.
Sorla, det krymper så förtvivlat. Förra lasset förvällde jag hälften. Det blev 6 små portionspåsar till frysen. Så ungefär 12 portioner av hela den där högen.
Ninnan, jag tycker kantarell är godast. Sen kommer nog rödgul eller kanske svart trumpet och som 4:a trattkantarell. Inte så förtjust i trattisar. Alltså, de är ju goda, men jag tycker inte de smakar lika mycket som de andra och så är skaften lite sega. Rödgul är så mjäll och mjuk, precis som kantarell.
Nu har jag att göra både i natt och i morgon. Men mina fötter och min rygg säger att de vill gå och lägga sig och läsa deckare istället.