Japp. Jag har mätt den. Mäter man jäms med kanten är den 9 komma nånting som jag glömt.
Det är gul trumpet. Visst måste det vara sjukt tidigt? Och det fanns hur mycket som helst. Jag nästan grinade när jag gick därifrån, men jag orkade inte bära mera och så började det skymma. Sen är det kanske en dryg liter kantareller, lite orange taggsvamp och en massa fårtickor som säkert är maskätna. Jag tappade glasögonen så jag kunde inte grovrensa utan tog med allt.
Det höll på att ta en ände med förskräckelse ivf för helt plötsligt var det ett taggtrådsstaket spänt genonom skogen. Det var det INTE på ditvägen. Det var för högt att kliva över och det var tätt mellan trådarna som gick ända ner. Jag såg ju inte på GPSen i mobilen utan brillor, men till slut lyckades jag kisa så jag såg att jag faktiskt var precis där jag trodde och det var bara en liten bit kvar. Men det jävla staketet gick oändligt i ena riktningen och i den andra var järnvägen med annat staket. Jag gick fram och tillbaks där i säkert en timme och släpade på kassarna, stiglöst var det också, jag skulle ju gena hade jag tänkt. De flesta trumpeter gick så klart söndet p.g.a. dunsandet. Till slut var det ganska mörkt och det började kännas läskigt. Då gjorde jag vad jag inte trodde att jag kunde, la mig på rygg och sköt kroppen under den understa taggtråden genom att sparka på med fötterna och hoppa med rumpan medan jag höll upp taggråden och sedan likadant på andra sidan. Det var nämligen ett inhägnat område, jättelångt men bara kanske 150 meter brett. Vete fan vad det skulle vara bra för. Nästan så det uppvägde att jag klarade av att åla under taggtråden dock! Trodde aldrig jag skulle kunna, därför jag rantade runt så länge ju.
Nu håller jag på att steka pytt med kantareller, potatis, lök och falukorv. Det låter kanske syndigt att använda kantereller ihop med falukorv, men det är sjukt gott! Jag är så hungrig så jag håller på att spy. Tog ju lite längre än jag tänkt detta.