Jag fick ihop drygt en liter rensade. Och en liter blåbär också. Dit ska jag åka tillbaks om en vecka, för kantarerllerna växte ganska tätt och jag såg många små. Då mötte jag ändå ett helt gäng som plockat när jag kom och jag såg var de varit. Det var samma skog där jag var sist, men från ett annat håll och här fanns det stigar. Konstigt, för det fanns inga djur här heller. Jag träffade bonden i skogen och han sa att de enda djur som gick där var älgar. Varför hade allt växt igen på mitt gamla favvoställe då? Fattar inte vad skillnaden är. Skogen är inte stor. Det går en museijärnväg på den här sidan. Jag minns att jag förr flera gånger gick igenom skogen från andra hållet så jag kom till järnvägen, större är den inte på den ledden.
Ingen fara Sorla. Jag blir rätt slut av att plocka och gå i skogen gäller också på, men det är bara musklerna och hittills har de hämtat sig bra. Trodde det skulle vara kört med knäna när jag inte kunde avhålla mig från att plocka blåbär. Kände det rätt rejält i ryggen också och fick räta upp mig för varje handfull jag plockade. Men när jag vaknade i dag var allt borta, t.o.m knävärken, så tydligen var mer av samma nyttigt. Fattar inte själv att jag orkar så mycket som jag gör. Det lustiga är att det vardagssysslorna inte går lättare. Röksvampen var jättekul, men det är klart, kan de bli 10 kg så kunde den ju ha varit större... Tänk att hitta en hel äng full med såna! Jag har fått veta att den kommer varje år på samma ställe och ingen brukar ta den, så nästa år ska jag vänta på att den växer sig större.