Halloi
jag lever!
och läget är ungefär det samma som förut.
Plugg med sonen, till år två fick han sedan en resurslärare 2 timmar i veckan för engelska och svenska. Alltid något!
Nästa år har jag kunnat tjata till lite extra även till fysiken och de har även då tillgång till allmän resurstid till matten.
Jag kände efter denna jul ( halvvägs gymnasiet) att jag fixar inte längre de svåraste matte och fysikuppgifter. jag hänger med i början av varje kurs
men tappar orket mot slutet.
Just nu är det aktuellt relativitetsteori i och halveringstid av radioaktiva ämnen i fysiken, derivator, integraler och trigonometri i matematiken.
Sonen har precis skrivit en tidningsartikel om upplysnings-romatinkens tid med många litteratur-citat. Och fram till 1. maj ska en analys
av stål, plast, trä och valfri material göras och en fysik labb-analys om halveringstid göras. inom nästa vecka ska det presenteras skriftligt flera olika
tillverkningsmetoder inom ämnet konstruktion.
Under maj är det slutprov på hela årets kurs i engelska, matte, fysik och konstruktion.
Så vi vet att vi lever, sonen och jag.
Under det här året har han även fått diagnosen dyslexi utöver sin språkstörning.
och han har skaffat ett körkort!
lyckan är fortfarande total!
Jag kämpar fortfarande med mensen, just nu boostar jag med mängder av vitaminer och mineraler, rosenrot och A-vitamin ( betakaroten) i bra doser ska göra susen, säjs det... snart får vi se...
Jag använder menskopp och kan kolla mängden rätt bra genom det... jag blöder över 4 dl / gång.
Läkaren skickade mig ett brev att jag måste äta järntabletter 2 månader varje år så länge jag menstruerar... Oj vad jag skrattade
jag måste ju käka tabletterna konstant annars hamnar värden ner till källaren direkt.
Mina kroniska problem med " hård mage" har löst sig rätt smidigt, jag har uteslutit rött kött från kosten och magen tackar.
Bajset kommer ut smidigt och utan smärta! Den som kommer ihåg så har jag haft både inre och yttre hemorrojeder som har strypts och opererats under
årens lopp. Inge sådan problem längre!
Hur mår ni andra!?