Jag fick mycket beröm för kycklingsåsen, då jag är nöjdens.
Det fanns över 20 ungdomar som inte hörde av sig alls, om de skulle komma eller inte.
Därför var vi förberedda även för dom.
Vi åt kyckling två dagar efter festen, den äldsta sonen tog väl 10 lunchlådor med sig
och vi har fortfarande flera middagar i frysen.
Det största jobbet var att äta upp en hel extra ungsplåtstor tårta och all sallad, sånt kan ju inte förvaras länge eller frysas in.
Det finns fortfarande över 10 färdigar fikastunder för 8-10 personer i frysen... så alla sommargäster är välkomna!
Maken kom på att vi ska fasta nu mitt i sommaren, denna gången bara 4 dagar. Tanken var att det skulle göras under
den första båtsemestern i år och vi började idag. Men vi får se nu hur det blir, svärmor ska skjutsas till läkaren i morgon, båten är inte riktigt klar än, packningen är nästan klar... så vi får se om vi åker i morgon eller på lördag, då är fastan nästan förbi
Nja, vi kommer att åka fram och tillbaks mellan båten och hemmet, så det blir inte konstigt med något alls,
men jag vill gärna ha en dag att förbereda maten och frysa in så att det blir så smidigt som möjligt att fixa mat ombord.
Så idag är den första fastedagen och jag plockade den allra första gurkan och de första tomaterna i växthuset
har supergoda egna jordgubbar i trädgården och saknar redan mina goda salladsblad att knapra.
För att inte prata om all vildsvin som bara väntar att bli marinerad och grillad.
och DÅ fastar vi ....