Men nu skulle jag ju förklara läget:
Vi ligger nog vid samma siffror som året innan
även om tanken var att vara 10 kg mindre, men ni kan i alla fall trösta er att ni inte har missat något väsentligt under hösten.
Viktresan med LCHF började augusti 2006 då jag Idalinda vägde 86 kg ( 173cm)
Till julen hade jag tappat exakt 10 kg och vägde 76 kg!
Efter jul hade jag fått ett par extra kilon som jag började jaga och landade till midsommar under 71 kg! vågen visade nog 70,8 kg.
Jag var alltså bara ynka 800g från "drömmarnas mål = Under 70 kg".
Ja, sedan kom midsommar då man fick äta lite godis och sedan fastnade på godisbanan över hela båtsommaren (6 veckor ) och gick upp ca. en kg / vecka.
Augusti när vi väl började hösten drog jag bromsen men har sedan dess vägt 76-77 kg hela hösten.
Under hela tiden har jag ätiti bra mat, men för mycket mjölkprodukter som är boven i dramat för mig.
Nu till jul fick jag en kraftig snuva ( min kroniska snuva som har blivit bättre med LCHF-kosten) men snuvan påminde mig hur jag har haft det innan ständigt
och det ville jag inte ha tillbaks, så nu är det reducerad med grädde och meze.
Jag försöker nu vara helt utan ett tag och sedan testa mig fram.
Men det är lika bra att köra nu några veckor bara kött, grönsaker och fett och bär och ta lite mer grönsakskolisar och nötter.
Jag kan inte tänka mig något annat än viktminskning då
Dagens vikt ligger nu vid 78 kg och sikten är mot 70-sträcket.
Det enda som kan hindra mig att nå 70-lappen är träning.
För att slippa den eviga huvudvärken måste jag träna flera gånger i veckan och det innebär ju en gammalt inte någon viktminskning.
Jag har nu tränat sedan slutet av november 5-8 timmar i veckan (spinning step, styrka, aerobics mm. )och mår bar.
Nu under julhelgen var det 2 veckors paus pga. förkylningen.
Men under 75 kg vill jag i vilket fall som hälst