.. noterar hemulen alkoholintag..
Vid min ålder är det alltid ett glas vin på kvällen.
Det bestämde jag när jag var 52 år.
jag får med med mitt alkoholintag i min app, men det skriver jag inte upp här när det bara ligger på noll (a)
jag har aldig tänkt maten på gram utan prosent, men visst går det att omvandla dessa grammor till % också, man måste bara tänka ett extra varv.
Det måste var så att om du lyckas hålla kolisar på den nivån som du äter nu, rättar sig nog resten automatikst efter det.
Jag har en fin tabell i Excel som fixar prosent och fina diagram till mig :D
1605 57 14% 44 11% 131 73%
Så ser dagens radu ut i tabellen jag sitter på :3
Det verkar hålla sig ganska konstant, och det känns som att jag kan äta nästan obegränsat med grönsaker utan att komma upp i 50g, som jag har lite som ram (även om jag inte skulle gå i taket om det gick över det ) så länge jag är litet försiktig med rotfrukterna. Det är inte så jättebra att äta massa sallad, och sen en stor morot eller två :P speciellt inte om jag druckit mjölk under dagen.... men kh mängden käns ganska lätt att hålla. Däremot har jag lite problem med att komma upp i en okej totalenergimängd. mitt basala energibehov är intag är 1451 till 1561kcal per dag lite beroende på vilken metod man använder sig av. För att behålla min vikt ska jag stoppa i mig ca 2000kcal enligt beräkningarna. Det gör jag inte o.o
Se så lika vi är. Så här blev det för mig igår.
Ovanligt mycket protein, men annars är det nog rätt typiskt.
Det var inte stor skillnad nej o.o Jag har med tyckta att över 80g protein kännts som mycket, men jag tror egentligen inte att det är så mycket. lite beroende på vilka beräkningar man vill använda ska jag ha minst 60-78g protein...och då är 80 ganska lagom (det högre är en mordärnare bedömning) högre än det är iof onödigt mycket, men några grm hit eller dit gör inte så mkt. Värre är det väl att lyckas få i sig över 100! :P