Jag köper nästan allt mitt nötkött från Gröna gårdar och godare kött får man leta efter. Det är ju inte bara ekologiskt utan gräsuppfött och hängmörat. Bjud föräldrarna på köttfärsbiff och låt dom upleva skillnaden.
Kul med Japan, vad ska du göra där? Jag har bott i Japan så hör av dig om du vill ha tips.
Ah, det känns ju verkligen bra att dom är omtyckta :D Pappa verkar skeptisk, mamma kommer vara mer så :( Men jag får ju göra vad jag vill med mina pengar :D
Jag har tänkt att jag ska plugga japanska där i japanlandet :D Får reda på om jag kommer dit snart, det är pirrigt!
Fantastiskt med en 19-åring som försöker leva nyttigt och vill visa vägen för föräldrarna också!
Läser du på en sådan industriel-ekonomi-linje med inriktning Japan...?
( min äldsta son läser på första året på universitet, ni är jämngamla, så jag råkar ha koll på lite olika linjen ;) )
Tyvärr är det nog så att dom är väldigt inne i sina rutiner :8 men mor min kan nog nästan äta lc utan att veta om det. Eller nära i alla fall. Hon äter mest sallad o.o Jag ska bara jobba på att få henne mindre fettskrämd så vi slipper ha dubbla uppsättningar av mejeriprodukter i kylskåpet xD
Jag läser japansa fristående just nu, jag orkade inte kasta mig in på någon längre utbildning direkt efter gymnasiet :7 Det lutar mot civilingengör efter japanskan :)
Ah då undrar jag till Tina: går det att lowcarba i Japan tror du?
Välkommen hit förresten. Bra med att försöka leva nyttigt även om man är normalviktig. Men sucka inte över dina veckoåterfall. Kanske bara försöka göra litet mindre gottedeg varje gång. Eller känna dig nöjd av litet mindre.
Jag tror inte alls att LCHF är det enda nyttiga, men mycket processerade saker är nog inte bra. Vit vetemjöl, socker, pulversoppor osv. Är du normalviktig annars tror jag det är helt ok att äta litet bröd då och då, en kaka till fest ed.
Det undrar jag med :D jag kan tänka mig att det kan vara lite svårt?
Tack tack ! Problemet med mina veckoåterfall är väl att dom gör att jag bara vill ha mer och mer och mer, vilket är en av de saker jag försöker undvika
Jag tror inte heller att LCHF är det enda rätta, men det känns ganska logisk att fylla på med fett när man tar bort kolhydrater och inte äter mer av proteinkällor ^^
Jag tycker det rent mentalt känns bättre att äta det jag lagat från scratch :3 pulversoppor har jag aldrig stoppat i mig, och aldrig haft en tanke på att göra. Jag försöker mer få mamma att sluta med dem :P
Jag har inte tänkt sluta äta kakor på fest, men ska se till att det är just på fest och inte till vardags :D Sen har jag upptäckt att nöt/frö bröd är godare än vandligt bröd. Det finns ju jättebra alternativ till det där vanliga! Fast ibland kan man nog gotta sig med en vit fin brödbit