"Mitt råd är att byta ut fettet mot grönsaker och frukt. Det är det som skyddar oss, säger Charlotte Erlanson-Albertsson."
Men, sen jag började äta lågkolhydrat har jag ätit massvis med grönsaker! 'Hämska' rotfrukter tillockmed! Jag orkar inte mer än vad jag äter nu
I går kom jag bara upp i runt 35g! Vad ska jag göra! Jag vill inte få cancer :o
Skämt å sido.
Tar man bort pasta, ris, bröd och är försiktig med de rotfrukter som innehåller mest kh tycker jag nu att det är svårt att komma upp i mycket kolhydrater. Och får man inte i sig så mycket engergi från kolhydrater, och inte ska äta mer protein behöver man ju fylla på med fett, annars svälter man jue!
(Iof, om man tog bort fettet kanske man skulle orka mer grönsaker? Men jag har svårt att se hur jag skulle kunna få i mig mer än 3kg vitkol (min favvogrönsak just nu :P) o.O för övrig känns mina beräkningar helskumma
)
Jag har också mest hört att energiintaget från fett ska vara runt 70%. 15-20% fr protein, 5%kh och 70-75% från fett. Det är i alla fall så jag har uppfattat det. Men jag är inte så insatt
Beprövad erfarenhet verkar inte betyda något för vissa förskare. Jag säger inte att just LCHF måste vara bättre än något annat... det får var och än välja, men trots de biverkningar som kommit fram så har det ju även visat på goda resultat för många. Sen när är kosten som CEA rekomenderar bivärkningsfi för alla`