Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 00:34:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: praktiska och sköna flergångskassar  (läst 28352 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« skrivet: 2012.02.02 - 09:59:28 »

Jag erbjuder att skicka mycket sköna flergångskassar till sverige för dom som vill. Det började med Hemulens babbel om väskor från baggu och ikea, inget fel med dom. Men ändå var hon inte helt nöjd för att hängslena var för långa för korta för smala för breda och nog främst för att dom var för långa för henne. släpade något för mycket på marken. Jag kan här komma över något linkande som jag själv är väldigt nöjd med och dom är mindre när dom är hopvikta än dom andra två. Smidigt att ha i fickan, ungefär lika stor som ett paket pappersnäsdukar.

skillnaden är fotograferad av Hemulen som har testat och har alla tre hemma.


Skillnaden i modellen. Inte så hemskt dramatiskt men OM det nu finns interesserade: 25 kronor styck plus litet frakt (beror på hur många om ska skickas självklart men jag skcikade två till hemulen och det var inget paket, vadderat kuvert, inte så dyrt alltså)

Färger kan jag inte bestämma så lätt över, mönster inte heller, ibland är det blommönster, ibland enfärgat och ibland med prickar. Men är det färger du absolut INTE vill ha är det skönt att veta.

Tittar man noga har fodralet en liten karabinhake också, något dom andra saknar!

Referenser hämtas bäst hos Hemulen. Men jag är väldigt glad med dom här, dom är perfekta att ha litet liggandes "överallt" ifall man behöver en kasse :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.02.02 - 16:10:59 »

Jag gillar absolut Mynlens kasse bäst! Den är bekvämast att bära.

Några skillnader som inte framgår av bilderna.

Baggun är antagligen bäst kvalité. Nylonet känns "tygigare". Men den är dyr! Den är helt klart större än de anda. Den har sidor som är invikta på bilden som gör den rymligare. Förvaringspåsen är osmart utformad dock.


IKEAs är den sämsta. Sämst konstruerad. Ful med IKEA Family logga. Finns bara några få färger. Handtagen är dåligt gjorda, bara som raka, tunna band. Ser ut att vara en svag punkt. Handtagen är också extremt långa och ändå inte så bra om man vill hänga den över axeln.

Mynlens kasse har samma form på handtagen som Baggu (bredare neråt) och dubbelt tyg i handtagen och upptill som baggu.

Förvaringspåsen och detaljerna är bäst på Mynlens. Den blir mindre än hälften så stor som de andra hopvikt. Det finns en tryckknapp på påsen som håller ihop den. Baggun har bara en flapp man viker in. Karbinhaken på påsen kan fästas i en stropp inne i kassen när kassen används. Klart bäst. Den tomma baggupåsen får man hålla reda på bäst man kan. IKEAs påse är fastsydd inne i kassen, vilket gör det bökigt att vika ihop kassen.

Vill man hänga kassen över axeln, då är Baggu bäst. För alla andra ändamål tycker jag den holländska kassen är den bästa. Att den blir så liten hopvikt gör att man kan ha flera i fickorna utan problem. Jag gillar de smarta detaljerna och de kortare handtagen. Det blir mer styrsel när kassen är lastad och den slår inte i när man går i trappor som de andra gör, speciellt den löjligt långa IKEA-kassen.

Sammantaget betyg
Baggu   
Minus för pris, att den är för lång och att påsen är svår att hålla redan på. Plus för kvalité.
IKEA
Minus för att den är ful, alldeles för lång och är mindre välgjord än de andra. Plus för pris.
Holländska kassen
Plus för pris, att den är välgjord, har lagom längd och praktisk påse. Den får bäst i test av mig och Sverker!  :biggrin1:

Jag är mycket glad över mina holländska kassar och baggun är förpassad till skamvrån för tillfället.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #2 skrivet: 2012.02.02 - 17:27:26 »

hälsa till Sverker..   :crazy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.03.03 - 05:58:34 »

Sverker zegt Hallo!  :throw_flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012.03.03 - 09:14:28 »

Goedendag Sverker!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2012.03.03 - 11:42:25 »

Fint med resensioner och allt!

Jag får ta en funderare, jag har tygkassar till matinköp och det fungerar fint där.
Funderar just om jag skulle behöva ha någon i handväskan, men oftast när jag går ut och handlar kläder eller annat
har jag ryggsäcken med mig.

Tack Mynlen, för erbjudandet, jag antar att den kvarstår...?
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2012.03.03 - 12:02:06 »

joodå, så länge dom säljs här är det inget problem! Och så vitt jag fattade kommer dom väldigt regelbundet in igen, dom är slut ibland men det är en kedja så jag kan gå till andra platser till den affären när jag är där. (har en här, en vid jobbet, en i stan, en i andra delen av stan, osv osv osv. )

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2012.03.03 - 12:57:26 »

Jag har just använt en som picknickkorg.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2012.03.03 - 14:40:00 »

 :max-shock: fler användningsområden!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2012.03.03 - 15:15:39 »

Användingsområdena är oändliga!  :cheerleader:

Idalinda, du kommer inte att vilja dra omkring på dina klunsiga tygkassar när du har provat en sån här. För att inte tala om hur liten plats de tar att förvara hemma.  :nod-yes: Dessutom blir man glad av de käcka färgerna.  :lol:

Fast ett problem är det. Om jag bara skulle handla lite brukade jag ta såna där små gratiskassar förut, såna de brukar ha vid frukten också. Dem har jag sen till komposterbara sopor. Nu tar jag ju alltid med mig mina kassar, så jag får brist på såna där småpåsar och måste göra räder där jag river åt mig en hel hög och låtsas som om jag tänker handla massor med frukt och grönt och sen råkar de bara hamna i jackfickan.  :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2012.03.03 - 15:49:38 »

jag lägger alltid frukt och grönt i såna kassar bara för att få hem några :)
Hemma tar jag bort dom med en gång igen såklart.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2012.03.03 - 16:07:37 »

Har de inte vid kassan hos er?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2012.03.03 - 17:06:46 »

Nej inte nu längre. AH (Albert Heyn, typ som ICA, tror dom ägs av samma holding) hade dom efter kassan men har slutat med det pga miljöskäl, fast om man ber om en så har dom. Men vid grönsakerna o frukten hänger hela rullar... Så det är där jag tar dom, ibland dubbla påsar för "man vet ju aldrig om dom inte går sönder" :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2012.03.03 - 18:16:06 »

Här har de dem vid kassan av miljöskäl, tror jag. Det är bättre att man tar såna än vanliga plastkassar.  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2012.03.03 - 18:24:02 »

jo, stämmer, er "plastkassekultur" är "värre" än vad vi har. Visst kan man köpa plastkassor men holländarna har alltid varit för snåla för att göra det varje gång.

Loggat



Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544