Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 12:06:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Forskningsfusket av Ralf Sundberg  (läst 17403 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« skrivet: 2012.01.30 - 19:48:08 »

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172412216&pid=8

Jag har precis börjat läsa boken, och konstaterar att han skriver bra.
Innehållet är viktig, skakande och väcker många  :mad_viking: känslor.

och om igen, smidigt skrivet!
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012.01.30 - 20:20:54 »

Önska den på elib du som har sån power på biblan! Min läsplatta kommer snart och den är hungrig!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012.01.30 - 20:35:17 »

jaa kommer den som ebok vill jag läsa!! NU..
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012.01.30 - 20:48:30 »

Jag kan inte bärga mig tills jag får min platta!  :dribble: Upptäckte att del två till den där Ninni Schulmanboken som flera av oss köpte för 19 spänn redan kommit på elib.  :w00t:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4 skrivet: 2012.01.30 - 21:28:54 »

Hrmm, 18.  :flirting: Nu har bok nr 2 kommit. Och DEN går att läsa.  :biggrin1:

Du får berätta hur det är att läsa på platta. Jag är skeptisk. Jag gillar att bläddra.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012.01.30 - 22:25:02 »

Va? Jag betalade 19! Betalade jag in 1 krona för mycket?  :shock:

Vad menar du med bok nr 2? Har du köpt den också alltså? Jag tyckte också boken var bra och vill gärna läsa fortsättningen. Irriterade mig lite på slutet, men för övrigt gillade jag den skarpt!

Har också varit tveksam till platta, men det räckte som sagt med att hålla den i handen så var det kört. Kändes lite konstigt att bara se en sida i taget istället för ett uppslag, men annars så. För mig är det också en fråga om att jag gärna vill låna från e-lib när det går, tycker det är jobbigt att hålla reda på återlämningstider och sånt med biblan. Men romaner orkar man ju inte läsa på skärmen. Fackböcker kan jag göra det med, då sitter man ju oftast inte i alltför många timmar.

Jag har ett förflutet i bokhandelssvängen med 40% personalrabatt. Då skaffade jag mig vanor. Böcker ska införskaffas i stort antal och sen ska man gå och bläddra i dem då och då och vänta på att suget kommer. Välja och vraka liksom. Därför har jag svårt att rätta in mig efter vanlig biblan igen. Jag har ju också haft problem med att läsa (urkukade ögonrörelser), men det har lossnat på sistone, så jag är ju oerhört sugen på att ta igen allt jag missat!  :yay: Inköp av hjälpmedel motiverat.  :biggrin1:

Har man inte akut behov av platta så är det nog smart att vänta lite till. De har ju sagt i flera år att priset ska rasa och nån gång måste det väl ske. Det är inte rimligt att en del plattor kostar lika mycket som en billig netbook tycker jag.
Loggat

Sorla

« Svara #6 skrivet: 2012.01.30 - 22:42:55 »

:lmao: Min generösa ag sponsrar 6% på adlibris. Men den första var snedskuren så jag reklamerade. De skickade en ny utan knot. Också gratis frakt. Jag var på vippen att fråga om de ville att jag skulle skicka tillbaka den, men sen slängde jag den bara. Fast det tog emot.

Jag ska inte hålla i någon läsplatta.  :nonono: Jag höll i kompisens Ipad, men den imponerade inte. Min lilla rosa laptop är bättre. Den har ju tangentbord.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2012.01.30 - 23:10:41 »

:club_idiot:

Jag har varit in på banken och kollat om de krediterat mig 1 krona och försökt hitta reklammailet!  :so_mad:

Jag är imponerad av skärpan och kontrasten på ipad. Funkar ju i fullt dagsljus vilket min lilla svarta inte gör. Men jag vill inte ha ett en iPad ändå. Fattar inte riktigt vad man ska med den till då man inte kan köra ett fullvuxet OS på den med de program man vill o.s.v.

Det finns läsplattor med tangentbord också, men jag tänkte jag skulle vara lite modern den här gången och ha touch.  :cool:
http://www.webhallen.com/hemelektronik/135971-iriver_story_hd-ebook_lasare
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2012.01.31 - 09:48:06 »

Sorla, skillnaden mellan en Ipad eller en läsplatta med E-ink är ENORMT. Tycker du ska titta på en läsplatta med E-ink en gång i en affär. Bara för att förstå vad skillnaden är. Jag kan inte läsa längre stunder på ipaden eller sånt men läsplattan med E-ink går hur länge som helst. Att inte bläddra är en nackdel men det finns en jätteskön fördel: blir man litet tröttare så ändrar man storleken på bokstäverna och vips kan man läsa litet mer igen. HÄRLIGT!. Och vissa böcker gör ont i mina händer (tunga pärmar mm läser helst pockets pga detta) men inte läsplattan. Den ställer jag mot en kudde eller något :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2012.01.31 - 15:39:51 »

Luta den mot magen!  :clapgrin:
Loggat

Sorla

« Svara #10 skrivet: 2012.02.06 - 11:07:10 »

Vems mage?  :blink: Om jag lutar den mot min mage kan jag ju inte läsa heller!  :club_idiot:
Jag vågar inte kolla på någon läsplatta. Tänk om jag vill köpa!  :eeek: Jag ska köpa tält, så såna där utsvävningar ligger låångt fram i framtiden.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

« Svara #11 skrivet: 2012.02.06 - 14:52:43 »

NU, min sällskap skulle jag vilja prata om ämnet " FORSKNINGSFUSK"

:puke1: :puke1: :puke1:

Dom är bara så vidriga, hela bunten, allihopa!

Kort: någon kommer på på någon industriel restprodukt, börjar funderar hur den skulle kunna säljas, kommer på att det
fungerar som ogräsbekämpningsmedel, upptäcker att medlet sänker även kolesterol hos dom som använder den,
börjar forska om kolesterol, vill skrämma alla att man kan få hjärtinfarkt av hög kolesterol, börjar informera folk om vad hjärtinfarkt är... för ingen av stackars människor vet om det på 50-talet, manipulerar information om Eisenhovers kolesterolvärden och hjärtinfarkt och basunerar dessa värden ut till allmänheter under flera veckor,  lägger kolesterolnivåer så lågt att nästan alla behöver mediciner, börjar tillverka mediciner, satsar på mer forskning under tiden ( 70-talet) då det var inte så noga hur man genomförde studier....

Det verkar som om ALLA forskare är i jäv situation.
Nutritions foundation och likande STORA sällskap är sponsrade av livsmedelsindustrin och sammarbetar med dom för att få reslutat som de vill.

Boken är full av ... just .... FUSK.
Alla som skriver kostrekommendationer är korrumpta!  :angrywife:

Läs boken i vilken format ni vill, men LÄS den!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

« Svara #12 skrivet: 2012.02.06 - 15:00:14 »

Och jag jag har tagit kontakt med http://elib.se/ebook_Contacts.asp
och önskat boken snarast i e-bok format bara för Hemuls skull!
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2012.02.06 - 15:21:33 »

Och min skull!!!  :strut:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2012.02.06 - 17:01:05 »

Tur vi har idalinda!  :lol:
Loggat

Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544