Affe, vilken sjö/ hav rastar du din båt i ?
Vi har också rivit om halva båten, har bara den andra halvan kvar... men sedan kom husrenoveringen och tog pengar och krafterna.
Nästa år hoppas vi äntligen på en ny kyl ( den gamla drar väldigans mycket störm) och en extra sovmadrass på fören.
Vi har gjort om motorn, elen, styrningen rubbet, fören och toan.
Kvar finns räcket ute, målningen utvändingt, kapellet, och pentrydelen.
Varmvattenberedare och ankarspel vore inte fy skam heller.
Vi har fått den där nya förrådet som jag skrev att vi skulle åka och titta!
Den är rikigt fin en, en industrilokal med tillgång till wc, kök och tv
+ gott om plats åt allt bröte!
Det gamla stället var jobbig för vi fick inte längre ha båten där under sommaren och vi har ingen båtplats kvar
utan trailar båten dit vi vill. Här i det nya får vi vara hur vi vill. Under 5000kr / år !
5000/år låter billigt...... Jag har min båt i Mälaren,långtarmen mellan Färingsö och Munsö.... tar ca 25-30 in till riddarfjäden eller 30 min till Södertälje för utsluss mot oaxen och strömmingsfiske
jag har en del att göra med båten... den var ganska billig och nergången när jag köpte den... jag har lackat allt trä,fixat med värmaren, slipat badbryggan.... i vår skall jag dra ny el...kapellet fixade jag i våras,delar kontor med en kapellmakare
som är galet bra, slipade bort gammalbottenfärg,(blå) fixade ny svart....renoverade drevet...då skulle man haft er industrilokal
Har även jag en Amerikanare dock med en liten 4,3 lit V6 till att dra häst och båt.....funkar ok...Miljöskatter får jag beta extra för då jag får koldioxidtilägg
så det borde vara kompenserat hehe Samt att jag försöker köpa så mycket närodlat som möjligt, bifogar någon bild från närområdet