Tina, jag börjar också känna mig rätt uppgiven.
Funderar just vad min daglig makrill har innehållit
Vi har ju undvikit Vättern-Rödingen efter larmet att de gravida skulle inte äta det mer än en per år.
Fiskarna säger att " ju det gäller bara gravida...." vi andra är ju inte gravida så det är ingen fara
Visst har vi inte fått röding så ofta heller , kanske ett par stora / år. Men nu vill jag inte ha något mer, alls.
Sillen trodde jag att det var just lite bättre
, östersjöfisken var ju katastrof ju, gråter med dig Hemul.
Jag har en torskpaket, 3 sillpaket och en vildfångad fisk i frysen därefter funderar jag länge innan jag vågar köpa.
Ska jag tillåta barnen att äta fisk i skolan
Tänk om de blir förgiftade både med odlade fiskar( antibiotika och annat skit + alla dessa gifter som nu är mätta)
Jag tror faktiskt att jag förbjuder dom att äta fisk härefter....
Nu måste vi tänka igen om detta hur olika olika folkslagen har ätit på denna planet.
Det måste finnas ökenfolk som inte fått så mycket fisk.... eller? De har fått sin omega 3 från någon annanstans.
Jag tvivlar inte att våra fiskar är giftade, men samtidigt undrar jag om detta nu är ett jippo för att få folk att köpa mer odlat asiatisk/afrikanst fisk bara för att deras staplar ser bra ut i denna studien. (Fast ingen pratar om förebyggande antibiotikabehandlingar med odlat fisk i Asien...)
Jag börjar bli lite trött på nötkött och tjatar här hemma ibland att vi måste väl börja köpa något annat också.
Men maken håller nog ännu hårdare på vår nötköttlinje härefter. Fast jag vill börja snart smuggla in lite bosarpkyckling också.
Vildsvin har vi fått smaka under hösten nu, och alla andra har gillat det, men inte jag. Får se vad vi säger om skinkan till jul.
Jag har sparat ett par skinkabitar till december.
Det finns väl KRAV-fisk kvar på "OK"-fisklistan, kanske, om den är odlat i en sluten renat vattensystem... är den det???