Kalaset gick bra!
Eller nej, det gick sådär. Jag åt ordentligt innan vi åkte och hade förberett bra svar på om jag ville ha tårta. Döm om min förvåning när jag får en tallrik lasagne med entusiastisk information om hur mycket tid som lagts ner på matlagning dagen till ära
Så jag åt. Sen pajade magen ur ytterligare en nivå
Jag har bestämt mig för att sluta tycka illa om mig själv, så jag får se det som en ny erfarenhet och lära mig till nästa gång
Men i övrigt måste jag säga att det känns rätt bra. Förra vändan insåg jag att frukost utan bröd inte funkar för mig, så jag håller på att samla mod att försöka mig på att baka eget. Jag är såååå fruktansvärt kass på bakning, men jag måste lära mig. Köpebröd är liksom inte något hållbart alternativ.
Intressant fundering om vätska, /LO! Jag känner mig mindre svullen nu faktiskt så det är fullt möjligt.
Det är var nästan lättast att avstå i början tycker jag, för då är man så "på" och rädd att sabba genom att äta fel. Om du dessutom är öppen med hur du äter så får du allas ögon på dig och då vill man inte göra bort sig och börja svulla bullar liksom, utan man vill ju visa att man klarar av det och är helt oberörd av frestelserna.
Jag har funderat en del på detta efter att ha läst ditt inlägg, och bestämt mig för att inte säga nåt till folk runtomkring. Det sista jag behöver är ögonen på mig (speciellt inte av LCHF-skeptiker).