Gör ni på 500 g grönt/ person eller till hela familjen? Här hemma är det bara jag som dricker och jag brukar köra en påse, om jag köper påsar, till en kanna. Alltså ca 70 g sallad.
Jag har faktiskt inte märkt så jättestor skillnad, mina finnar på kinderna har blivit färre men det kan vara för att jag har bytt till naturligare hudvårdsprodukter också. Låter det vara osagt. Däremot tycker jag nog att jag inte har så ont i samband med mens. Nu har jag ju inte druckit smoothiesarna så länge och inte varje dag, ibland är jag för mätt och ibland orkar jag bara inte
Inte för att jag har haft några stora problem förut heller men första eller andra dagen brukar jag kunna ha rätt rejäl mensvärk men inte nu sista gången. Ett annat mensrelaterat problem har faktiskt också försvunnit men det ska vi inte gå in på
En blandning som jag tycker är god är banan, jordgubb och så lite av något syrligare bär t.ex. vinbär eller något. Om man tar bladgrönsaker som har rött i sig, t.ex. röd mangold, röd roman eller liknande när man ska blanda med röda bär så får inte drycken en äcklig brun färg i slutet. Tycker det blir en väldigt oaptitlig färg annars
Tänk på att inte blanda i stärkelserika grönsaker i smoothiesarna bara, visst var det stärkelserika? Tydligen blir man lätt gasig då, eller kommer jag ihåg det helt fel nu?
Ähhhh, det var något jag läste i Grönt för livet iaf...