Jag har funderat också detta med uppvärmning / råkost .
Det var väl tomater som skulle vara bättre kokt en råform, i alla fall för herrar.
Kan det vara så med flera livsmedel? Jag har ingen susning om det.
Jag börjar insnöa mig mer och mer även på sk. " superfood" inte att jag är förtjust i att köpa pulver i påse.
Men nyfiken på att boosta nyttighter i kroppen.
Jag har läst i går rätt mycket om den finska killen Jaakko Halmetoja, kostrådgivare, träningsrådgivare??, superfoodexpert
och smoothie-kafé-ägare. Han skriver verkligen mycket om ämnet på sin blogg, men allt är tyvärr på finska.
Han delar all sin kunskap på bloggen och på många videos, men dom har jag inte hunnit titta än.
Han berättar bl, en finsk simmare ( någon som ligger på topp i Europanivå) han hade problem med inflamerad tarm, slutade med mjöl
och blev bra på 3 dagar.
Simmaren hade även många och långvariga lunginflamationer, slutade med mjölk och blev BRA.
Killen säger även att om han dricker köpemjölk får han SNUVA inom en timme , men om han dricker getmjölk ( + något annat som jag inte nu kommer ihåg) var det inga problem!
Den första människan utöver mig som får SNUVA av MJÖLK !!!!!!!!!
Bara en sådan igenkännande gör att jag läser gärna mer.
Simmaren äter eko-kött, eko-mat för övrigt också och boostar med smoothies och superfoods.
Han hade varit friskare än någonsin tidigare och förbättrat sin resultat i träningarna.
Träningen gick ut på att simma på 33sek. 50 m och sedan vila 90 sek.
Han kunde förut upprepa detta 7 gånger.
Nu kunde han göra det 24 gånger. WOW , säger jag.
Detta gör mig nyfiken på superfood också, även om jag fortfarande hoppas att jag luckas hitta superfoods nog i vår egen natur och slipper frakta dom från andra sidan jorden.