Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.20 - 06:14:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: experimentet gröna smoothies  (läst 113188 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #90 skrivet: 2011.11.20 - 10:56:22 »

Va roligt! :smile: Har inte hört talas om gompa förut! Jag skulle gärna plocka vilda växter och blommor, men vågar inte för jag skulle nog komma hem med en massa oätbart skit. Giftiga växter, förorenade växter, växter som bara smakar skit osv. En del växter är ju så förvillande lika varandra med  :neutral: Fast oftast blir jag mest sugen på att plocka vilt på vintern eller tidiga våren när det inte finns något att plocka  :lmao: När det väl växer tänker jag mañana mañana om jag ens orkar tänka så långt  :laugh:

Dagens smoothie: 1 påse babyspenat, 1½ cox orange-äpple, 1 päron (finns det någon sort som heter Elsa?) och sedan saften av 1 apelsin och 2 koppar vatten.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #91 skrivet: 2011.11.20 - 11:53:17 »

Fjällkvanne, det ingår väl i många likörer och bitters har jag för mig. I varje fall nån släkting. Är det gott det där?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #92 skrivet: 2011.11.20 - 17:49:06 »

Är det gott det där?

I alla fall i gompakaka  :thumbsup: (enda sättet jag ätit det på. Än så länge)
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #93 skrivet: 2011.11.20 - 19:25:10 »

Gompan har jag bara läst om... vore intressant att se och smaka.

Våran grönsak i smoothien idag var savoykål, milt och gott.
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #94 skrivet: 2011.11.20 - 19:38:43 »

Bifogar hit min glädje från dagboksavdelningen :

Vill-ni-veta-vad!!

Nu får ni höra i vilket fall   Hörs det dit?  :wave:

Jag ÄLSKAR dessa smoothies och kommer inte släppa dom !!!

1) Jag ÄR piggare, mitt i denna mörka årstiden då krafterna sinar lätt, är jag bara pigg, ORKAR!
2) migränen håller sig borta sen 3 veckor tillbaks och mensveckan är nu snart slut
3)MENSEN sen, ou jee , jag som vanligt behöver både menskopp och nattbinda xxxxxxL för att klara en timme eller två
har knappast behövt fundera på saken. Den värsta dygnen var extremt felplaserat denna veckan. Började med dagen då jag skulle till stan med sonen för ett läkarbesök och allmänt handlande ( fredag) och fortsatte natten genom till lördag då vi åkte bil 1,5 timme bort att hälsa vänner en heldag och sedan resan hem.
Jag kan tala om att det var INGA problem, jag bytte menskoppen ( 1dl) kanske var 4-5 timme och den hade inte runnit över alls.
Jag lade mig vid 23 tiden på fredag kväll och vaknade vid 8.00 utan att varit på toan under natten. ) 9 timmar utan översvämning!
Detta är enastående.
4) MENSEN Jag behövde inte ta någon värktablet alls, vanligtvis behövs det 1-2 st.
5) Jag har gått ner 1,3 kg UNDER MENSVECKAN
6) magen fungerar smidigt nu, det var lite svajjigt under det två första veckorna,men under de senaste dagarna fungerar magen finfint varje morgon

Jag har inga ord för detta ...... :cheerleader:
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #95 skrivet: 2011.11.20 - 20:19:37 »

Underbart idalinda!  :yay: :yay: Hoppas det håller i sig!! :thumbsup: :thumbsup:

Jag har inte känt av någon extra ork, avis  :shy: Däremot har jag fått förkylningsblåsor i munnen, ömma mandlar (tror det är mandlarna), huvudvärk och magvärk efter jag druckit smoothiesarna  :blink: :sad: Jag ger inte upp, har nog inte ens hållt på en vecka heller så kanske blir bättre. Hoppas det iaf  :confused3: De är ju goda så är ju inte jobbigt direkt  :lol1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #96 skrivet: 2011.11.20 - 21:51:36 »

Trist att höra att du känner negativa saker.
Jag förstår att du har viktiga saker att " vinna på" med testet så det låter bra att du orkar testa vidare,
någon annan skulle kanske ge upp med dina erfarenheter.
Samtidigt kan man ju känna " vad kan några gröna blad göra" jag menar... gott eller ont, men kanske de gör något ändå,
fast dina reaktioner är så annorlunda än mina.... 
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #97 skrivet: 2011.11.20 - 22:12:55 »

Hade smoothiesarna varit äckliga hade det kanske varit en annan femma  :lol1: Sen är jag förbaskat envis, lite för envis för mitt eget bästa ibland  :laugh: Men som jag förstått kan man ha en del övergående problem i början precis som med lchf. Jag blir lite förvirrad, på en sida säger de att kål (de använde något annat namn men kommer inte ihåg vad, det var en engelsk sida) kan sänka tyroidens aktivitet. De menar i en negativ mening, om man är frisk då alltså, men då kanske den påverkar min positivt?!  :smile: Lr?  :confused3:

Att smoothiesarna funkar så bra för dig gör det mer peppande för mig  :nod-yes:

Btw, visst är menskoppen underbar!?! Verkligen guds gåva till kvinnan  :lol1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #98 skrivet: 2011.11.20 - 22:29:27 »

Menskoppen är helt suverän, jag har haft en sådan 2 år.
De skulle göra en tjänst och dela ut en sådan till alla unga tjejer vid första gynbesök!
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #99 skrivet: 2011.11.20 - 22:33:47 »

Ja eller hur!?! Jag vet inte hur länge jag haft min, runt 3-4 år tror jag. Helt otroligt att det tog så lång tid innan jag hörde talas om den! Den är helt suverän, och de flesta vet inte vad det är. Otroligt. Men go menskopp!!  :yay:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #100 skrivet: 2011.11.20 - 23:07:54 »

Ekub!
Är det inte mer en fruktsmoothie än en grön?  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #101 skrivet: 2011.11.21 - 00:24:34 »

 :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #102 skrivet: 2011.11.21 - 09:10:28 »

Menskoppen? Nä den ska man inte äta  :tongue_wag: :lol1:

Nä, men poängen är ju att man ska ha mycket frukt i för att ta bort lite av smaken av mycket grönt. Det var egentligen inte så mycket frukt för det var jättesmå äpplen och ett litet päron, och apelsinjuicen vart det nog inte mer än en halv kopp av. Enbart mixad spenat är nog inte så gott att dricka. Det går säkert men jag tror det skulle vara svårt att hålla på i längden om man inte är van.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #103 skrivet: 2011.11.21 - 10:59:22 »

Ekub, om du känner att vikten reagerar på fruktsocker så kan du testa bärsmoothies någon gång.
Vi baserar ju våra smoothies 90% på bär och stoppar i lite päron ( som vi har gratis) .
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #104 skrivet: 2011.11.21 - 11:40:42 »

Hä? Det är väl fruktos i bär också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544