Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.20 - 00:17:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: experimentet gröna smoothies  (läst 113057 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #75 skrivet: 2011.11.14 - 00:26:53 »

Jordgubbar?
Inte frukt enligt Idalinda
Inte grönsak enligt Hemul
Vaaaaaaaaaaaaaad kan det vara då? :whistle:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #76 skrivet: 2011.11.14 - 01:16:10 »

Så bär är bra och frukt är dåligt menar du? Då undrar man ju lite varför?  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #77 skrivet: 2011.11.14 - 07:22:15 »

En blomma, idalinda. Eftersom jordgubbar tydligen återfinns i rosfamiljen, så är det ju isf solklart!  :nod-yes:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #78 skrivet: 2011.11.14 - 09:44:31 »

Så jordgubbar är lite som nypon då?!  :lol:

Jag ställer mig skeptisk till blodgruppsgrejsimojsenteorin, låter lite väl flummigt i min öron

Jag har kikat på groddburkar på den sidan men när jag googlade recensioner om sidan så var det många missnöjda kunder, fanns nöjda kunder med, som inte fått sina varor och inte fått bra bemötande. Testa dem, men beställ kanske inte någon stor order initialt. Om jag inte kommer ihåg fel så är det samma företag som ligger bakom lowcarbshopen. Jag kan blanda ihop det så kan vara värt att kolla upp det själv om det blir aktuellt...
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #79 skrivet: 2011.11.14 - 09:50:42 »

Den här affären verkar lite mer trovärdig, tycker jag, de har en fysisk butik i Malmö samt att de har blivit omskrivna i ett kortare repotage (nä repotage var det nog inte men hittade en e-kopia av en bok/ magazin där de skrev om just den här butiken. Den handlade nog om eko-butiker i Malmö/skåne). http://morotoannat.shop.textalk.se/sv/produkter/groddfroer-groddburkar/ Detta bevisar ju eg. bara att jag borde flytta till skåne. De har både revingehedkossor OCH Morot & annat!!  :lol:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #80 skrivet: 2011.11.15 - 15:10:53 »

Har gjort en jättegod grön smoothie i dag!!  :thumbsup: På krispsallad, persimon och clementin. Fick sila den p.g.a. clementinen. Den blev väldigt mjuk i smaken. Jag vet inte hur näringsvärdena för krispsallad ser ut men måste väl vara klorofyll i den iaf som de tjatar om ska vara så bra för krappen  :rolleyes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #81 skrivet: 2011.11.15 - 17:45:37 »

krispsallad? menar du isbergssallad`?
Loggat



Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #82 skrivet: 2011.11.15 - 18:31:29 »

Nä den hette krispsallad, eller om jag blandar ihop den med den lilla salladen som låg brevid i disken som var en mindre variant av isbergssallad men den såg inte alls ut som en isbergssallad. Den här salladen är ljusgrön ner till och mörkgrön ut mot topparna som är flikiga, veckade längs med och krusiga. Ska kolla imorgon vad den eg. heter. Smaken var som sagt väldigt mild mixad även med bara lite frukt, däremot blev den lite slemmig i konsistensen jämfört med spenatmixen. Det drog väl ner betyget lite men annars var det väldigt gott  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #83 skrivet: 2011.11.15 - 19:38:19 »

aha! tror det är vad vi kallar romanosallad. Gott!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #84 skrivet: 2011.11.15 - 20:14:35 »

Roligt med en lyckad blanding Ekub!
Har du redan fått blad-boken? Det vore fantastiskt om du kunde förbättra din hälsa!
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #85 skrivet: 2011.11.15 - 20:51:20 »

Nä det är inte romansallad, eller det behöver ju inte vara samma som er romanosallad visserligen. Men den växer på samma sätt, inte som isbergssallad som växer som en boll typ. De här bladen var lite bredare upp till än nertill, romasalladen är väl lite mer lätt lancettformad? Aja, jag ska ta reda på vad den heter. Så kan jag se om den innehåller något mer än vatten också  :laugh:

Nä jag har inte fått boken än men jag hoppas på morgondagen! Är så nyfiken på boken!! *hoppas, hoppas, hoppas*
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #86 skrivet: 2011.11.15 - 22:33:19 »

Krispsallad är god. Och ser trevlig ut! Fast jag tror inte den innehåller så mycket egentligen. Romansallad? Är inte den platt i bladen?
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #87 skrivet: 2011.11.16 - 06:12:39 »

det gröna är romanosallad...
Loggat



Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #88 skrivet: 2011.11.16 - 15:33:11 »

Sallat krisp kallades den.

Jo romansalladen är ganska platt i bladen, lite lätt välvda skulle jag tro.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #89 skrivet: 2011.11.20 - 08:27:26 »

 :plant_smack:

Här uppe finns gröna (syrade) smoothies (utan frukt  :flirting: ) sen gammalt i form av gompa:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33919&a=1229190

http://svenska.yle.fi/matochfritid/specialartikel.php?id=3189

http://www.norgefarargarden.se/recept.htm

Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544