Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 21:35:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nu har dom slut på argument  (läst 4317 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« skrivet: 2011.10.25 - 17:58:12 »

Det kommer nu nyheter även från Finland att smöret börjar ta slut ibland och att brödförsäljningen har minskat.

Jag läste idag en artikel genom en Facebook-sida där finska hjärt-och kärlförbundets ordförande, professor Matti Uusitupa uttalar sig.

Han säger att resultatet av denna hemska mode-dieten kommer så snart som 3-5 år och sjukligheten och dödligheten stiger, det är SÄKERT! Speciellt om "högriskmänniskor" lämnar  "den nyttiga dieten".
Han  tror också att finländarna kommer till sans rätt fort....
"den här nya mode-dieten" är redan ur modet i USA, men det har inte stackars  tröga finländarna fattat än. :smack_head:

Enligt honom blir maten också väldigt ensidigt i långa loppet.
" det dummaste " enligt honom är när man lämnar bort fullkorn som har bevisats i ALLA  undersökningar som hälsofrämjande.

SEDAN kommer det UNDERBARASTE :

"- Lehmä syö ruohoa laitumella ja monimutkaisen prosessin kautta se muuttuu maidoksi, jossa on paljon kovaa rasvaa. Rypsiöljy puristetaan suoraan siemenistä. Kumpi on luonnollisempaa ja tuotannollisesti halvempaa?

-kossan äter gräs ute och efter en komplicerat prosses förvandlas gräset till mjölk, där finns mycket av hårda fetter.
Rapsoljan pressas direkt från fröet.
Vilket är mer naturligare och billigare att producera?"

Ursäkta min lilla hjärna men jag begriper inte det komplicerade med att kossan förvandlar gräs till mjölk, det är ju det kossan gör.
prosessen i sig är säkert fysiologiskt helt fantastisk,men för människan är det ju bara mjölka och dricka...
Aldrig kan man pressa med bara två fingrar  olja från raps, DÄR krävs det säkert något mer komplicerad  :crazy:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1 skrivet: 2011.10.25 - 19:27:59 »

Jag läste fel! Matti Utosuupa!?!  :lmao:

Jamen det fattar väl vilken normalt funtad människa som helst att det är mer naturligt om vi pressar ut oljan med maskiner än om kossan maler med sina magar. Det är ju jätte onaturligt med så många magar!   :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.10.25 - 20:27:02 »

och jag läser matti utistupa.. han stupar haha..
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011.10.26 - 19:17:10 »

Swedish please. :angry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4 skrivet: 2011.10.28 - 14:49:43 »

Men hon har ju översatt texten på raderna under det finska.  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.10.28 - 15:39:37 »

Hon ja. :angry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544