Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.09.28 - 22:18:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Total remake in 21 days  (läst 11584 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2011.10.22 - 21:43:20 »

typ :) men då även mer i början av programmeringen ska man vara med och tänka...
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2011.10.22 - 21:45:15 »

Låter kul.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2011.10.23 - 09:57:14 »

tror det är det!  jag är i skrikande behov av något mer inspirerande jobb än vad jag gör nu. Sitter ibland hela dagarna och kontrollerar om andra skrivit ett CCR (customer contact reason) i systemet med datum där pappret arkiveras. Hur ska man annars kunna hitta tillbaka det. Det är SKITJOBB! så om 21 dagar är min karriär remakad. hahahhhaa.. (fast 21 dagar tror jag är för fort för den förändringen)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2011.10.23 - 11:19:08 »

Hoppas du får jobbet då!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2011.10.23 - 20:03:29 »

har inte sikt på "ett visst jobb" än men att hitta yrket man passar i är ganska trevligt att upptäcka.. :)
Loggat



Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #20 skrivet: 2011.11.15 - 16:13:41 »

Nån som har läst Primal Blueprint förresten, den första boken alltså? Jag har småtittat i den bara, men ska nog ta itu med den snart.

Nej, jag har inte läst boken. Läser bloggen istället. Känner att jag nog tar till mig budskapet lika bra på det viset. Har läst fitness-boken däremot, den som man kan få som gratis e-bok. Den är peppande och bra :)
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2011.11.15 - 16:19:05 »

Ja, den är toppen! Det var den som fick mig att tordas börja med den typen av övningar. Filmerna är jättebra ju, med instruktioner om hur man kan börja så lätt som möjligt, med stöd och så.

Än gör jag bara knäböj och armhävningar, men vartefter jag blir lättare ska jag lägga till så många jag klarar. Plankan och pull ups kan jag nog glömma så länge. Pull ups med stöd skulle jag testa om jag hade tillgång till ett gym, men jag törs inte sätta upp en sån där stång i ett dörrhål. Kan nog sluta med att hela väggen kommer ner. :shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #22 skrivet: 2011.11.15 - 17:39:22 »

Håller med om att hans små filmklipp är enkla att förstå. Och den här sortens träningsgrejjer är mycket lättare att hålla fast vid! Jag är verkligen inte så mycket för att vara ute och springa och ha mig. Mycket mer en strosa med barnvagnen-genom-stan-människa, jag. Och om man tänker på hur mycket jag lyfter barnen här hemma och uppför alla trappor behöver jag inte lägga till så mycket mer än de där sprintsen han pratar om..

Mina resultat är väl sisådär. Magen är plufsig och otränad, men det är den kanske ett tag till, lillkillen fyllde bara ett år häromdagen, men min rumpa är rätt tajt. Fast jag skulle önska lite tvärtom: en plattare mage och något bredare bakdel. Aldrig är man nöjd.. haha.

Armarna börjar ta form däremot! Iofs så kanske musklerna funnits därunder tidigare med bara att jag inte sett dem förrän lite av plufset försvunnit?

Så, jag kämpar på!  Jag lovade mig själv att jag skulle kunna göra åtminstone en sån där pull-up på julafton, men vår stång föll ner (ja!! det kan hända! fast den var inte fastskruvad heller, bara åtdragen..). Jag testade nere på lekplatsen, men jag kan inte ännu.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2011.11.15 - 18:14:37 »

Ja, jag är helt inne på hans träningsstretegi. Så ska jag göra! Man jag är ju för tjock och orörlig än, så det får bli hantlar och promenader. Men sen ska här sprintas ibland!

Hur kom det sig förresten att du bytte diet? Att det känns lättare eller är det några djupare orsaker. Nyfiken är jag.   :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #24 skrivet: 2011.11.15 - 18:28:15 »

Verkar som en intressant bok att läsa  :nod-yes:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2011.11.15 - 18:44:26 »

Fitnessboken? Den är gratis, bara att ladda ner. Jättetunn. Bara principerna liksom och länkar till demos på tuben.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #26 skrivet: 2011.11.15 - 19:01:37 »

Men det fanns en bok till va? Lr va sa ni?  :confused3:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2011.11.15 - 19:12:47 »

Ja, huvudboken liksom. The Primal Blueprint.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ealina
Full Member
***

Smörklickar: 2
Offline Offline

Antal inlägg: 128


Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2011.11.15 - 19:50:57 »

Ja, jag är helt inne på hans träningsstretegi. Så ska jag göra! Man jag är ju för tjock och orörlig än, så det får bli hantlar och promenader. Men sen ska här sprintas ibland!

Hur kom det sig förresten att du bytte diet? Att det känns lättare eller är det några djupare orsaker. Nyfiken är jag.   :whink:

Jo.
Jag gick ju inte ner så mycket på lchf som många andra verkade göra. Även om jag aldrig låg över tjugo gram kolhydrater om dagen. Så jag började räkna kalorier med. Och då förstod jag varför det inte hände så mycket  :laugh: Well, så jag drog ner på grädden och osten och i samma veva ramlade jag in på MarksDailyApple och det kändes så rätt på nåt sätt. Just att det blir en helhet, inte bara ett sätt att äta på. Hela idén verkar så enkel och självklar. Riktig mat och naturlig rörelse.

Att kunna ha mer mumsiga grönsaker på tallriken (skrivet av någon som för några år sedan inte tyckte om varken blomkål, broccoli, gröna blad eller morötter och som aldrig smakat på vare sig kronärtskockor eller jordärtskockor, haha) och inte fokusera på fettet i första hand känns också mindre provocerande när jag äter med andra och det gör ju sådana situationer mycket lättare att handskas med.

Och om jag jämför kalorier nu med då, så förstår jag även där varför det händer något just nu.  :sneaktongue:
För det är mycket lättare att hamna på en lägre kalorinivå (även om jag inte tror på kalorier in/ut-teorin helt och hållet) utan grädde och ost. Ja, hjälp, ost är verkligen ingen hit märkte jag. Och att utesluta mjöl/gryn helt och hållet är lättare än jag trodde. Förut tog jag gärna ett par flatbröd till kaffet ibland. Men nu tar jag bara några mandlar om jag känner att jag vill knapra på nåt.

Och jag äter faktiskt några clementinklyftor nån gång ibland. Eller en liten bit banan. Eller varma äpplebitar med kanel.

För mig känns det som om världen öppnat sig  :nod-yes:
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2011.11.15 - 20:26:48 »

Jo men hej du! Ät tills du är mätt, man får aldig vara hungrig, bla bla bla... vilket BS! Och det gick man på.  :lulz:

Låter som om vi har rätt lika erfarenheter på det planet då. Här räknas det kalorier vareviga dag. Men jag håller mig nog fortfarande till någon slags LC. Just LCHF övergav jag nästan innan jag hann börja, det var inte min grej.

Tycker det du beskriver låter rätt lowcarb ändå jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.027 sekunder med 23 databasfrågor.