Kan man det? Jag beställde några stycken och storleken var perfekt, men de var lite långa i benen så klart. Jag trodde det var mudd nedtill. Då brukar ju inte lite extra längd göra så mycket, men det var insydd resår, inte sån som sitter åt alltså, utan hänger lite löst. Så jag kliver på dem liksom.
Nu är det så att jag och symaskinen är ovänner, t.o.m. när det gäller raksöm i vanligt tyg. Funkar det att sy i sånt här stretchigt tyg för hand eller går det helt åt skogen i tvätten då? Det är alltså collegematerial, mest bomull.
Jag fattar att jag bör tvätta dem innan jag lägger upp dem hur som. Kanske ska köra dem på 60 på en gång så kanske de blir lagom sen med lite tur.
Apropå byxor så har jag senaste dagarna haft byxor i vanligt tyg för första gången på jag vet inte hur länge!
Resår i midjan förstås, men ändå. Ett av mina gamla par som jag "hittat". Var väl ett gammalt felköp för de var inte ens använda, fick korta dem typ 2 dm.
Provade dem i våras. Då fick jag på mig dem, men höll på att spricka när jag satt ner. Nu vill de nästan åka av. Där ser man vad bara ett par kilo kan göra. Tror jag ska förse dem med en extra resår så det inte händer en olycka.