Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 14:54:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Syndens lön är...  (läst 9668 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« skrivet: 2011.08.24 - 14:25:16 »

Besvikelse!  :cry:

Var på CG idag och då fick jag för mig att jag för första gången de här åren skulle köpa nåt riktigt syndigt (OK, jag har köpt Dajm ett par gånger, men det är banne mig allt och de är små!). De har ju inte världens mest välsorterade konditoridisk där. Mest bakelser i bägare som såg rätt äckliga ut och grädde har jag för övrigt hämma. Nä, nåt wienerbrödsaktigt ville jag ha. Frasigt... I början på konditoridisken låg nåt som lät skitäckligt, tacosnäckor. Nån slags bullar med taco-kryddning. Blä, tänkte jag. Typiskt att de inte har nåt gott nu när jag äntligen ska till. Så längst bort fick jag syn på - toscasnurror. Nämen det lät ju gott! Pillade raskt ner en i påsen.

Jaha, nu skulle jag festa loss då. Middag på bara kött för att kompensera sockerchocken något. Så fram med bullpåsen och ett glas gräddmjölk. Nu skulle här kalasas! Jag tyckte bakverket såg konstigt ut, rödaktigt uppepå liksom, men vad vet jag om toscasnurror, mitt gamla luder. Så bet jag sta. Istället för den underbara toscasmaken fick jag munnen full av oerhört torr bulle och grillkrydda! Den där oranga som de häver på allt färdiggrillat som gör att det smakar skit!  :max-shock:

Jorå, jag hade fått en jäka tacosnurra. Minimala fläckar av tomatsås upptäcktes vid skärgranskning och säkert flera gram ost på toppen - det jag trott var glasyr. Jag vet inte om jag läste fel på skylten eller om bullarna låg fel. Jag behöver iofs glasögon men orkar sällan ta fram dem, men jag tror ändå bullarna låg fel.:goggle:  Fy fasiken så grinig jag är nu!  :bang_head:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1 skrivet: 2011.08.24 - 14:42:04 »

Nä! Vilken chock!  :puke1:

Stackars..... :sad:  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.08.24 - 14:43:10 »

:nod-yes: :sadsad:
Loggat

anod
Full Member

Smörklickar: 8

Antal inlägg: 138

« Svara #3 skrivet: 2011.08.24 - 14:46:36 »

fy så typiskt , faan oxå du skulle tagit ett gammalt hederligt(?) wienerbröd!
här får du en kram som tröst  :bearhug:
 jag ger dej en smörklick oxå som du kan lapa i dej som plåster på såren
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.08.24 - 14:54:53 »

De hade ju inga!  :cry:

Jag ska köpa ett på ICA i morrn, så det! För nu har jag bestämt mig att testa.  :fork_off:

Konstigt i varje fall hur man kan lura sig själv, eller rättare sagt ignorera vad ens sinnen säger. Den såg ju helkonstig ut.  :lol1:
Loggat

anod
Full Member

Smörklickar: 8

Antal inlägg: 138

« Svara #5 skrivet: 2011.08.24 - 14:56:52 »

go for i girl!
men bara ett !
Loggat

\"Always look on the bright side of life\"
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.08.24 - 17:30:00 »

( :laugh:)

jag lider med dig, usch vad äckligt det måste smakat. Jag är förresten ganska förvånad över alla dessa "saltiga" bullar som verkar bakas och säljas i sverige. Läste om pizzabullar och nu om tacobullar.. kan säkert vara gott men kalla det då inte BULLAR.

Imorgon får du njuta extra av wienerbrödet!

:rose:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.08.24 - 17:32:28 »

Vet du vad som är ännu äckligare? Att jag åt upp det med smör på.  :shy:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2011.08.24 - 18:09:58 »

:lulz:

tja, varför inte. kasta mat är inte roligt heller.

jag skulle nog inte gjort det, för den där oranga kryddan innehåller nog smakförstärkare. Och det blir jag otroligt sugen av, så det försöker jag undvika så mycket det går.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.08.24 - 18:15:56 »

Jag vet! Där ser man vad lömskt bröd är. Eller rättare sagt smör! Den var verkligen inte god, tung och degig bulle, inte som pizza eller nåt. Jag åt lite på kanterna där det var knaprigare och sen knycklade jag ihop påsen med bullen i och slängde den ifrån mig. Men jag var ju inte mätt ju och så kom jag på att om jag tar en liten bit med smör på kanske den smakar godare och si det gjorde den. Allt blir ju gott med smör på!  :clubhead:

Fast inte fick jag nån kick av det och inte blev jag darrig eller så heller. Och jag är fortfarande mätt, så jag skulle kanske klara ett glukosbelastningstest.  :whink:

Hmm. Nu kom jag att tänka på det där med att smaklig mat orsakar överätning igen. Det ligger nog en del i det. Bullen var ju inte så äcklig att jag ville spy, den var bara inte god. Men med smör på slank den ner rätt bra. Utan smör var jag inte alls intresserad av den.
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #10 skrivet: 2011.08.24 - 19:08:30 »

Stackars vilken röra ,men gå runt vågen i morgon ....
Loggat
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #11 skrivet: 2011.08.24 - 22:31:07 »

Jag säger bara  :club_idiot: ooom man nu ska "göra" det, ska det vara njutningsfullt.
Gå till ett äkta konditori, där du vet att de bakar med smör. Välj för f.n en bulle, wienerbröd med sooocker!!
Jag gjorde två fula saker idag; stack ner handen i lösgodiset   :ninja:, tog en såndär bananchoklad. Tog en tugga  :angrywife: och den var seg och gammal.   Så går det när man börjar med en knappnål.. Jag la inte tillbaka biten som var kvar..  :lol:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2011.08.25 - 07:11:50 »

Är dom sega gillar jag dom bäst.. Brukade lägga skumgodis oförpackad så att det skulle bli segare :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2011.08.25 - 08:05:09 »

@idalinda Inget upp. Jag vet inte hur mycket kolisar en sån där kan innehålla, men jag skippade ju potäten. Förresten går jag inte upp om det blir lite extra heller.

@Ninnan Går du och äter lösgodis direkt ur burkarna i butiken?  :max-shock:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2011.08.25 - 08:28:43 »

tycker det är värre hon lägger tillaka halvan hon inte gillade! :)
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544