Tack för synpunkterna!
Tomater kan kanske bli blött. Men i Hemuls recept var det ett alternativ. Men där var det ju inte heller äggstanning. Kanske om man tar vanliga stora tomater och gröper bort det blöta? Jag är också lite undrande inför soltorkade tomater ihop med dill..... de kanske inte gifter sig... Men ja, vitlök ska det definitivt på.
Osten är det jag som inte kan ha. Inte lagrad i alla fall. (där gick fyllningen i pizzan bort) Färskost går ju däremot bra. Fast jag undrar verkligen om man kan hitta kräftost eller räkost utan smakförstärkare.... Kanske mozzarella istället? Eller Philadelfia? Men då får jag ösa på med både kräftor och dill för att få någon smak. Men ost av något slag är inte alls en dålig tanke.
Det kanske är smart att ha på lite muskot då, för att få fram ostsmaken från det lilla jag kanske har i?
Jag funderar faktiskt på att köpa riktiga kräftor. Svenska. De är så oslagbart mycket godare! Och lyx ska det vara ute i fält.
Recept på soppan ska jag lägga in. Den är så god att tillockmed barnen äter. Eller nåja. Grabbarna i alla fall.