Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 11:25:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Föredragen från Ancestral Health Symposium  (läst 27618 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #30 skrivet: 2011.08.13 - 01:32:44 »

Eller i min. För jag fattar ingenting.  :laugh:

Jo, jag fattar det första. Måste vara kokosoljan jag just tog. Om "nya svar på dina inlägg" är tomt beror du på att du redan läst dem, eller i vare fall besökt de trådarna. Alterntivt är det inga nya inlägg.

"Visa senaste inlägg" kan inte vara tomt.

"Ninnan" kan du klicka på nästan överallt där du ser ditt namn. T.ex. i vänsterkanten av ditt inlägg här ovanför. Alternativt klickar du på "Profil" i den blå menyn uppe till vänster (under kossan). Då kommer du till samma ställe.

Du lider bara av information overload tror jag. Det är för många länkar och saker som blinkar och rör sig. Alla forum är uppbyggda i princip likadant även om det kan se lite annorlunda ut (utom KiF då). Du kommer snart in i det och då går det automatiskt.

Det är som om man ska läsa en topografisk karta eller ett sjökort om man aldrig gort det förut, bara ett virrvarr av linjer och prickar och symboler. När man vant sig behöver man bara kasta ett öga för att ta till sig massor med information.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #31 skrivet: 2011.08.13 - 11:39:48 »

på lchfforum, väldigt lik denna finns underst en rad med länkar som står ovan för också:
Fetbobbas Forum > Infosektionen > Information > Skriv svar ( SV: Föredragen från Ancestral Health Symposium )

varför finns den inte här därunder? jag brukar läsa forum genom att klicka en nivå högre på dom länkarna tills jag läst allt i den sektionen,  och när jag är klar där gå en nivå högre. Nu måste jag först klicka "gå upp" för att kunna gå en nivå högre. Det gör inget alls, bara undrar på vilket sätt ni läser forum då!.

Och så undrar jag vad all dom där olika orden helt underst betyder. Är ju ständigt andra ord, var kommer dom ifrån?????????????
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #32 skrivet: 2011.08.13 - 12:03:39 »

Därför att "kaksmulorna" finns där uppe här.  :tongue:

Som nu ser jag "Fetbobbas Forum > Infosektionen > Information > Post reply ( SV: Föredragen från Ancestral Health Symposium )"

Citat
Och så undrar jag vad all dom där olika orden helt underst betyder. Är ju ständigt andra ord, var kommer dom ifrån?????????????

Det är bara en plojgrej. Ett tilläggsskript som registrerar vilka sökord folk som kommer hit genom google använt. Ju större stil ordet har desto fler har använt det. Det kan bli rätt roligt ibland. Det vanligaste sökordet för min bantingstråd är av oundgrundlig anledning "knittingroom" t.ex. :lol1:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #33 skrivet: 2011.08.13 - 12:14:49 »

ja just det, knittingroom det var därför jag inte fattade något. KUL. nu när jag förstår det blir det ännu roligare!!!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #34 skrivet: 2011.08.13 - 12:17:00 »

Därför att "kaksmulorna" finns där uppe här.  :tongue:

Som nu ser jag "Fetbobbas Forum > Infosektionen > Information > Post reply ( SV: Föredragen från Ancestral Health Symposium )"

men varför inte på BÅDA ställen?? Du behöver inte ändra, undrar bara varför du valt ha det så här.  :club: :club:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #35 skrivet: 2011.08.13 - 12:38:37 »

Jag har inte valt. Det ÄR så bara. Jag skulle nog kunna fixa det, men då måste jag in och hacka i själva formumprogrammet och jag har inte riktigt koncentrationsförmåga för det just nu bara för att testa liksom. Eftersom jag inte kan PHP utan måste gissa mig fram gäller det att hålla tungan rätt i mun. Risken är att det blir för mycket tingeltangel också. En del blir förvirrade av det snarare än hjälpta.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #36 skrivet: 2011.08.13 - 12:54:52 »

jo, jag vet  :smile: du behöver inte ändra. jag trodde det andra var standard eftersom det är samma på andra forum jag är på som har samma "bas". Bry dig inte om det, jag anpassar mig, eller nej, det har jag redan gjort :) Lärt mig något nytt igen, att det alltså INTE är standard!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #37 skrivet: 2011.08.13 - 13:11:15 »

Hm. Ja, lchf-forum anänder också SMF. Jag kan ju ha missat nåt i inställningarna. Ska titta.

Har det alltid varit så där? Jag ser att de kör betan av nästa större version. Jag vill inte göra det.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #38 skrivet: 2011.08.13 - 13:38:48 »

Nä, jag hittar inget. Du för nöja dig med att trycka på Home-tangenten för att komma till länkarna så länge.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #39 skrivet: 2011.08.13 - 13:42:01 »

det har, så vitt jag vet, alltid varit så att det står däruppe o därnere. Även andra forum jag varit på har det.
http://www.verenigingsancho.nl/forum/viewforum.php?f=32 (varning, det är på holländska haha) har varit så sen jag började där. osv. Vet inte om du kan se trådarna.  Fast där står "keer terug naar het forumverzicht" och det betyder, gå tillbaka till forumöversikt. Alltså inte en nivå högre som jag trodde. hm..

Men du Hemul, bry dig inte om det. Jag bara undrade, men det är som sagt inget viktigt alls! jag klarar mig fint ändå!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #40 skrivet: 2011.08.13 - 14:06:45 »

Jo, men jag undrar också nu. Hittar det inte ivf om det nu är en inställning.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #41 skrivet: 2011.08.13 - 14:45:54 »

OK. Är det bättre nu? Jag hittade det faktiskt lätt i koden så det krävdes inget koncentrerat arbete.  :tongue:

Ska se om jag kan gömma blomman med CSS. Den var inte så kul att ha på två ställen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #42 skrivet: 2011.08.13 - 15:00:21 »

Tror det funkar. Nu ska ni se blomman bara däruppe. Visst?  :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #43 skrivet: 2011.08.13 - 15:24:25 »

Trodde jag ja. Den försvinnar bara i trådarna, inte på översiktssidorna.  :bang_head:

Shit pommed frites! De har helt olika HTML för de olika sidorna. Sorry, det finns inget för mig att "hänga upp" CSS på för de andra sidorna som kan skilja på menyn där uppe och där nere, så det får vara så här eller inte alls.  :nod-yes:

Det finns alltså inga riktiga filer för de olika sidorna om någon undrar, utan det är en massa PHP-mallar som genererar virtuella sidor och tar innehållet från en databas. Det består av många delar som sedan klistras samman till något helt först när browsern begär en sida. Det är svårt att göra vissa ändringar utan att gå igenom hela koden eftersom HTML-snuttar kan upprepas på ställen man inte anar och ställa till det. I det här fallet skulle det nog kräva en ändring av själva PHP-koden också och that's above me.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #44 skrivet: 2011.08.13 - 15:28:40 »

:inlove: :rose: :flowers: :sex: :yay: :worshippy: :clapgrin: :clap_jump: :cheerleader: :bearhug: drinking_x2 :fatangel: :sheep:

vad duktig du är!!!!

jag ser blomman uppe o nere!!! men det gör ju inget, det är ju en trevlig blomma! :flowers: :rose:
Loggat

Sidor: 1 2 [3] 4 5   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544