Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 11:41:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mitt senaste nätshoppingfynd  (läst 9634 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« skrivet: 2011.07.27 - 21:57:38 »

Alltså - jag är lyrisk!  :cheerleader:

Det började med att jag tvättade min mp3-spelare. Jo, jag har haft många missöden med tvätten på sistone.  :look_down: Jag la den på tork men kunde förstås inte vänta flera dygn som jag borde ha gjort. När jag pluggade in den i datorn kom menyn upp, den började ladda och såg ut att funka, så poff! Fick väl kortis.  :blush:

Nåväl, jag såg ut en ny jag ville ha. Min gamla hade radio och högtalare vilket jag tyckte var trevligt. Jag hittade en med radio men utan högtalare, så jag köpte en billig separat sådan som fick jättebra kritik. Och WOW vilket ljud! Och radion har jättebra mottagning så nu behöver jag inte köpa en transistor - rena förtjänsten detta! Det är bara mono på högtalaren, men det gör inte mig nåt. Ljudet är verkligen mustigt med riktig bas och den är inte större än ett litet äpple, mitt emellan tennisboll och pingisboll ungerfär. Fattar inte hur det går till. Kan knappt bärga mig att prova den till laptopen för den har jättesvagt löjlljud!  :thumbsup:

Varför berättar jag det här då? Jo, på Amazon kostar denna fantastiska högtalare bara £12:91. Köper man nåt annat så det blir minst £24 är det ju fraktfritt också. Så jag tänkte att det kunde vara av intresse för flera.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001UEBN42/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&m=A3P5ROKL5A1OLE

Nu vägrade amazon skicka mp3-spelaren till Sverige, så jag beställde båda grejerna från Pixmania. Där kostade högtaleren en hundring mer, men jag orkade inte krångla. Nästa gång jag beställer nåt från Amazon ska jag köpa en till. Man kan nämligen seriekoppla dem och få ännu kraftigare ljud. Det vore nåt för strandpartyt det!  :yeah:

Nu ska jag gå ut i köket och steka fläskkotlett med min nya portabla musikanläggning - som får rum i bröstfickan.    :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011.07.27 - 22:06:37 »

Vill ni höra en annan löjlgrej? Det var skitlågt ljud på mp3-spelaren. Hörde inte ordenligt fast jag hade på max - inomhus! Det var några som klagade på det i omdömena på amazon, men inte brydda jag mig om det inte. Jag laddade ner manualen och där stod hur man skulle ta bort volymspärren. Men det fanns ingen Volym-rubrik i menyn! Efter att ha ödslat en timme minst på att knappa runt började jag kolla på Sandiscs site. Det visade sig att de har ett forum och jag hittade snabbt en tråd där någon beklagade sig över mitt problem.

Gissa vad? Det är en ny EU-bestämmelse som säger att mp3-spelare inte får ha högre ljud än en viskning typ! Lösningen var att trycka på resetknappen, göra om alla miljoner inställningar och välja en annan region än Europa. Då dök volyminställningen upp. Snacka om löjl! SUPERLÖJL! Särskilt som man så lätt kan ändra.  Men jag tänker på alla stackare som inte förstår det. De borde lägga med en lapp som förklarar detta.
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2011.07.27 - 22:36:31 »

:max-shock: tillverkarna är allt bra korrkade!!!  :smack: det är precis som det här med Regioner för DVD och Blu-Ray spelare... som man gör regionsfria genom att gå in och ändra inställningarna på! varför då HA den indelningen från början då!?  :bang_head: jo bara för att nån idiot har hittat på det från början!  :smack_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #3 skrivet: 2011.07.27 - 23:41:31 »

:club: Va? Jag som trodde det skulle vara det nybildade "Bobbas band" som skulle spela på stranden  :wave:
Loggat
kwidell

Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011.07.28 - 00:00:17 »

Me! vi kanske spelar in en skiva som vi kan ha meeed oss och poppa på stranden!  :flirting: :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011.07.28 - 00:20:07 »

Man kan spela in med den också tror jag. Det finns inställningar för mikrofon ifv vilket jag inte visste innan. I så fall kan vi ju först spela in oss och sen spela upp oss. :surprised: Däremot vet jag att man kan spela in från radio och det är ju ganska bra.

Jag är så glad att jag tvättade min gamla för den här är mycket bättre. Man ser vad det står på displayen också!
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011.07.28 - 00:31:59 »

:laugh: Ja det är ju toppen om man kan se vad det står där!  :lol:  inget ont som inte har nått gott med sig med andra ord  :flirting:  :laugh:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2011.07.28 - 00:48:37 »

Nu har jag provat att spela in. Det blev skitbra ljud, inte så där svagt som på min gamla. Men jag fick gå in och sätta mig i sovrummet för att komma undan datorfläktens brölande.
Loggat

bossebus
Jr. Member
**

Smörklickar: 2

Antal inlägg: 27

« Svara #8 skrivet: 2011.07.30 - 11:56:27 »

hemul, vad är det för en MP3-spelare du köpt??
Köpte en billig i Indonesien som jag bara inte kan manövrera :bang_head: Den är helt obegriplig och när jag ställer in den på engelska så är det sån där kinesisk engelska och det finns svenska som val, men då är hälften på polska :smack_head:

Så jag tar tacksamt emot ett bra tips  :whistle:
Högtalarna har vi funderat på ett tag - kul att dom är bra!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2011.07.30 - 12:19:20 »

Jag köpte en liten Sandisk, Sansa Clip+ heter den. Jag tog den minsta med 4 gig minne, men det finns större. Jag lyssnar mest på nedladdade radioprogram och deletar vartefter, så jag behöver inte så mycket. Jag är helnöjd, men jag är inte så erfaren, har inte haft så många spelare. Letade på amazon efter en som hade de funktioner jag ville, var billig och fått bra recensioner bara. Hade en Creative Zen förut, var jättenöjd med den också, men nu fattar jag inte varför.  :confused3:
http://www.sandisk.com/...
http://www.pixmania.se/se/se/3903021/art/sandisk/mp3-spelare-radio-fm-sans.html?srcid=85
Bara nöjda kunder på amazon (men de skickar som sagt inte till Sverige).
http://www.amazon.co.uk/SanDisk-Sansa-Player-Expandable-MicroSD/dp/B002NX0MF0/

Men det är alltså den lilla billiga högtalaren jag är lyrisk över. Lyssnade på P1 i mp3-högtalaren igår när jag skulle sova. Jätteskönt att slippa det taskiga ljudet från klockradion. Spelaren har en ställbar insomningsfuntion också som ju visade sig komma väl till pass! För under 400 spänn kan man inte klaga.

Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2011.07.30 - 22:35:22 »

Creative Zen är samma spelare som jag har!  :laugh: den är liten och kompakt. troligen därför du tyckte den var bra. däremot är bateritiden fullständigt Uuuusel!!!  :tongue_wag: min håller inte laddningen för fem öre nu längre helelr. så det är dags även för mig att leta ny. fast just nu kör jag med mobilen  :nod-yes: det fungerar bra det också!.. men jag föredrar att ha en sepparat apparat, så mobilens batteri inte går åt fullt så snabbt!  :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2011.07.31 - 07:07:48 »

Batteritiden var rätt OK på min. Därmot sög displayen. Såg inte ett skit på den i dagsljus utomhus. Fick gå in i nån port för att se vad det stod. Den nya har sån där bakgroundsbelysning, så det syns jättebra, men det kanske alla har nu.

Andra saker som är bättre är att radion verkligen funkar. På min Zen Stone var hörlurarna antenn. Det innbar ju att man inte kunde lyssna på radion med lurarna, för då knastrade det bara. På den nya är det superbra mottagning med den inbyggda antennen. Det enda som var bättre på Creative var att radiostationerna man sparat fick nummer som man kunde sortera, så jag kunde ha ettan på 1, tvåan på 2 o.s.v. På den nya kan jag bara skrolla igenom sparade frekvenser. Det duger väl hemmavid, men på den gamla la jag in frekvenserna i städer jag besökte ibland också och då var det rätt bra med ettan i Västerås som nummer 11 t.ex.

Dessutom blir ljudinspelningar jättebra med högt och klart ljud. Gjorde några smyginspelningar igår när folk satt och pratade runt ett trädgårdsbord och det blev hur bra som helst. På den gamla blev det dåligt även om jag höll spelaren precis framför munnen. Det kan faktiskt vara bra med en liten diktafon för att göra minnesanteckningar om man saknar papper och penna.

Batteritiden ska ju vara 15 timmar, men jag tycker det har tagit slut fort. Jag har fått ladda varje dag och jag lyssnar ju knappast 15 timmar. Det kanske beror på att jag hållit på med ljudinspelningar? Jag har också mest kört på högtalare, men det borde väl inte påverka då den är extern. Eller också har jag fått en äldre modell med kortare batteritid. Ska banne mig testa att låta den gå tills den stannar och ta tiden.

På Pixmania står det upp till 25 timmar ljud och upp till 5 timmar video, men det är ju helt bort i tok. Den kan ju inte alls visa video.  :smack:
Loggat

bossebus
Jr. Member
**

Smörklickar: 2

Antal inlägg: 27

« Svara #12 skrivet: 2011.07.31 - 16:20:43 »

Tack hemul :thumbsup:
Ska kika närmaren på den. Priset är ju också tilltalande.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2011.07.31 - 16:44:35 »

Alltså, den där högtalarn, det är ju inte som en HiFi-anläggning, men i förhållande till storlek och pris är den bra. Om man säger mycket bra radiokvalitet på ljudet så är det nog rättvisande.  :nod-yes:
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2011.08.03 - 15:11:06 »

när displayen har bakgrundsbelysning så drar den mera ström!... och jag gissar att du hålligt på och "fipplat" med den en del nu när den är ny? .. därav tar bateriet slut fortare  :flirting: men testa bateritiden för säkerhets skull!  :nod-yes:
Loggat

Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544