Det är lite som ett infekterat sår på något vis... nån e där och pillar bort sårskorpan och då väller äcklet fram!
debatten har för länge sedan lämnat det självkritiska stadiet och gått vidare till smuttskastning och personangrepp!.. det har bildats två läger i var sitt hörn och ingen är villig att lyssna på en andre!
Tyvärr så känner ivf jag att Rössner och dylika människor har stor skulld i detta eftersom de gång på gång på gång förlöjligar och hånar allt som har med LCHF att göra.... så det är ju inte så konstigt att då de ivriga "nyfrällsta" LCHF:arna reagerar med liknande motangrepp! även om det inte alls är bra.
Jag vet ju hur jag själv kände det när jag var "ny" på detta.. man mådde ju plötsligt så himmelens bra och ville i princip skrika ut detta ifrån bergets topp att :titta vänner! ni kan alla må bättre!!!
... men nu som lite mer "veteran"
eller vad man nu ska säga, så funderar ivf jag mer kritiskt och ifrågasättande och finner min egen väg i LCHF världen... sammtidigt som jag också förstår och accepterar att alla inte nödvändigtvis mår bättre av denna kost heller!... Jag har helt enkelt gått från barnstadiet in i vuxenstadiet... och väntar ivrigt på att debatten skall göra detsamma!