Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 11:31:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 200 201 [202] 203 204 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 959949 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3015 skrivet: 2015.05.04 - 09:00:29 »

Jag har kissat massor :)

Nä, förmodar en liten flunsa eller nått. Hemma från jobbet idag. Imorgon är det helgdag ändå så då är jag också hemma.

Festa har jag inte gjort.. dricker hursomhelst inte alkohol så DET är inte problemet :) Huvudvärk och ont i alla leder.

Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #3016 skrivet: 2015.05.04 - 09:18:16 »

Nämen, det går ju inte an nu när du har gäster och allt.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3017 skrivet: 2015.05.04 - 13:35:59 »

Ja, det var sällsynt dåligt tajmat.  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3018 skrivet: 2015.05.04 - 15:48:40 »

Hemulen förstår mig!  :biggrin1:

Inte sån fara. Visserligen har jag gäster men dom är ganska "självskötande" Jag behöver inte underhålla dom, skönt!

Mår bättre nu, huvudvärken är försvunnen, smärtan i leder också. litet "grinig" är dom ännu men det går väl bättre snart också.

Ledig imorgon och sen jobb på onsdag igen! Ledig torsdag och jobb på fredag och på lördag åker dom igen!

Loggat

Sorla

« Svara #3019 skrivet: 2015.05.04 - 16:23:43 »

:lmao: Så du ville bli så där lagom sjuk. Influensa var perfekt, för då vill de inte umgås för mycket med dig med risk för att bli smittade.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3020 skrivet: 2015.05.04 - 18:33:29 »

Och bara så du inte tror att det var något allvar bakom min oro för svampförgiftning så ska du veta att jag hållit i varenda trattis en och en. Jag river alltid isär dem, för i var tusende eller så kan det faktiskt vara larver och så måste man nypa bort det yttersta på foten där det brukar sitta lite jord och skräp. Det händer att man rafsar med sig någon ful liten spindelskivling, men just den toppiga har jag aldrig sett. Men jag skulle väldigt gärna vilja hitta den, så jag vet hur den ser ut.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3021 skrivet: 2015.05.04 - 19:20:01 »

Nej, oro var det inte. Jag visste det var en "vanlig flunsa"  FAst... kanske det var avgiftning av kh igen, att jag fungerar på fettdrift nu igen. I eftermiddag försvann huvudvärken och  muskelvärken och nu mår jag bra igen, om än trött.

Dödsminnesdagen i NL, strax titta tv och tvinga gästerna till litet holländskt kultur.  Dom fallna i krigen äras ikväll kl 20.00 med 2 min tystnad!

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3022 skrivet: 2015.05.04 - 19:27:02 »

Wow. Fortfarande. Det är imponerande faktiskt.

Men har du slutat trycka i dig kakor och sånt alltså? Det var väl bra!  :clapping:
Loggat

Sorla

« Svara #3023 skrivet: 2015.05.04 - 21:43:31 »

Det är du värd Mynlen. Att få ta hand om dig själv på bästa sätt, efter den här überjobbiga vintern. Hoppas du orkar unna dig själv att må bra nu.  :smooch:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3024 skrivet: 2015.05.04 - 22:07:44 »

Choklad är ett problem och ena dgen går det bättre än andra, men kakor har jag slutat med och äter litet mer fett just nu. Fast det är litet svårt nu eftersom gästerna undviker fett och socker :)

Jo i år var det 70:e ggn. det är inte bara för krigets offer längre men för alla som föll i krig eller vid fredsmissioner osv. Ganska bra tycker jag, man blir litet medveten om det igen.

Antar ni vill se bild på min trädgård. Den är otrolig. Kvinnan som bodde här innan mig har "gjort" den och det finns körsbär (som en staket) och kiwi! En damm finns där också och det lever en eller två salamandrar där. en groda har vi också sett. Och små svarta fiskar och idag såg jag en guldfisk!!!!

* Tuin20150504.jpg (294.18 KB, 960x1280 - visat 523 gånger.)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3025 skrivet: 2015.05.04 - 22:50:55 »

Men det är ju jättefint! Och stort. Är det verkligen en lägenhet?

Hörru, istället för choklad kan du ju testa ett par blåbär. Jag är nyfiken på om det bara är jag som tycker det är gott. :whink:
Loggat

Sorla

« Svara #3026 skrivet: 2015.05.05 - 00:13:33 »

Men vilken underbar liten trädgård!  :yay:

Vad menar du blåbär? Det älskar väl alla?!?

Kan fiskarna vara i dammen året om? Behöver du mata dem?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3027 skrivet: 2015.05.05 - 01:37:58 »

Torkade svenska blåbär. :whink: Hon vägrar smaka fast jag är så nyfiken!  :sad:

Frågan är väl snarare om man kan äta fiskarna! :tasty:

Ha ha! Det sitter en tjock gris bredvid dammen. Det passar ju bra.  :lick:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3028 skrivet: 2015.05.05 - 09:10:31 »

Oj, verkar ha glömt att berätta att jag smakat! Det är GOTT! fick litet sommarkänsla. Har en skål filmjölk nu, för gästen tog med sig åt mig. I flygplanet haha! Och tillsammas inbillar jag mig jag är i sverige nu :)

Grisen är min :) Den fick jag för 25 eller 30 år sen för dom tyckte den var så lik mig. Inte riktigt snällt men eftersom jag tycker den är söt har den fått flytta med mig i alla år. Nu filosoferar den vid dammen!

fisken är nog inte mer än en munsbit :) jag visste inte om att det fanns en guldfisk där så nej, jag har inte matat dom. Får läsa in mig på damm underhåll osv.

Och du Hemul.... imorgon planeras det mat med svamp :)
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3029 skrivet: 2015.05.09 - 22:43:45 »

Okej, jag erkänner...

gåt åt skogen med maten igen denna vecka. Och imorgon blir det en liten bakelse, det är morsdag här. Men sen måste jag back to basics igen.

Jag har några problem nu:

har svårt för inspiration vad jag ska laga eftersom jag gillar andra saker än Linnea.
har svårt att göra en matlista (har inget minne av vad jag åt  när det gick bra :) )
Har en kväll i veckan Yoga, vill helst äta efter det. DVS att jag vill ha något lätt och lättlagat och helst inget eller litet i magen
Har en kväll kurs (jaaa vormgivningskursen börjar på tisdag!) och vill helst ta med mig mat. Vad är bra och lätt matsäck. Som även kan ätas på tåget t.ex.
Sug varje dag flera ggr.

Finns det en sida med veckomenyer? så jag kan plocka ut litet saker som passar mig bäst.

Matlista måste göras. Måste planera mer. Det är jobbigt att planera med Linnea för hon gillar knappt nåt men jag funderar på att göra två matlistor, en till mig och en till henne. Bara jobbigt att laga två ggr.

Idag har jag installerat en termostatkran i köket. Tycker jag är såååå duktig ibland :)

Loggat

Sidor: 1 ... 200 201 [202] 203 204 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544