Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 11:31:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 184 185 [186] 187 188 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 961956 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2775 skrivet: 2014.09.28 - 11:54:21 »

Du borde testa ut om det verkligen är så. Kanske medvetet äta en rätt stor mängd utan att äta socker och en massa annat som du normalt inte äter heller? Sen vet du ju. Och det borde vara lättare att avstå om du vet att du får ont.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2776 skrivet: 2014.09.28 - 11:55:35 »

jo, funderar litet i dom banorna...men inte denna vecka, för mycket att göra.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2777 skrivet: 2014.09.28 - 11:56:41 »

Säg till om du kommer på något.  :flirting: Du är inte ensam om att ha svårt att stå emot frestelser.  :rolleyes:
Men kan det inte lika gärna vara kolhydraterna som ställer till det och vätskan de samlar på sig?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2778 skrivet: 2014.09.28 - 12:15:09 »

Vete är faktiskt gott. I början tänkte jag bara på saggigt formfralla och sånt och tänkte det kan man väl avstå ifrån. Men som du sa, frityr och även ljusa såser och andra bakverk typ wienerbröd, det blir en slags nötig smak som bara vete ger. Jag kör med rismjöl om jag måste ha något, men såsen till lutfisken, då blir det vetemjöl för inget annat funkar i sån sås. Men jag blir ju inte dålig av det, inte på direkten ivf, bara tänker att det kanske är att jag tagit bort det som kan vara orsaken till att jag mår så bra nu och då är det onödigt att använda det alls.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2779 skrivet: 2014.09.28 - 21:36:27 »

Idag kom jag inte på något Ary, men eftersom jag inte var hemma i eftermiddag gick det bra :) Satt ute medan Linnea  håll på med hästen. Och innan hade jag en ögonmigränattack  då ser jag dåligare så då sitter jag bara o väntar tills det är över. Kanske det är lösnigen. Få ögonmigrän :) 

När jag satt ute mediterade jag litet med Soul Body Fushion (googla själv) och hade som intention att få förtroende och kraft (till att låta bli saker och att göra saker jag måste :)) det kanske hjälpte litet också idag
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2780 skrivet: 2014.09.28 - 21:46:45 »

Tucker du ska göra som Hemul föreslår. När du orkar. Avstå vete helt. Kanske allt gluten med. Minst 6 veckor eller två månader. Och sen gör du ett planerat avsteg och ser vad som händer. Det klarar du att avstå så begränsad period. Jag klarade det, och jag har INGEN självbehärskning.   :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2781 skrivet: 2014.09.28 - 21:59:27 »

jag vet jag klarar. Har klarat det 2 år... men sen blev det återfall efter återfall. Men jag måste säga, perioderna jag klarar mig börjar bli längre igen :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2782 skrivet: 2014.09.28 - 22:18:48 »

Du skulle ju kunna testa om du mår sämre om du tillfälligt äter mycket kolhydrater men utan vete också.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2783 skrivet: 2014.09.29 - 05:49:17 »

det gör jag inte. Har t.ex ätit socker (vit choklad, gillar det normalt inte men så plötsligt fick jag dille på det) men det påverkade mig inte.   Andra KH förslag jag kan testa?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2784 skrivet: 2014.09.29 - 11:45:27 »

Pja, gör pannkakor på rismjöl och socker. Det är ivf gott! Vad som helst med socker men utan vanligt mjöl. Men chokladen borde ju vara test nog.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2785 skrivet: 2014.10.03 - 17:30:27 »

Efter en morgon på jobber där jag fick stressande besked (en )(/&&/%%!!! arbets-nejingenkamrat ska komma tillbaka  och litet annat) tänkte jag ta min fredagpromenad och just innan jag var vid ljungnen fick jag ett meddelande om jag kunde tänka mig att tittare på huset kommer imorgon. jag är borta hela dagen men själlvklart men det är mycket att göra. Så hela e.m. ägnades åt ogräsplockning mellan stenarna och nu snart ska jag börja med annat.

Maten blir DÅLIG idag. känner otroligt för en portion pommes frites :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2786 skrivet: 2014.10.03 - 18:58:48 »

Men vad bra att du har spekulant!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2787 skrivet: 2014.10.03 - 22:41:43 »

Jo, absolut men alldeles för mycket att göra ännu :) Och kroppen börjar klaga :)

10 min paus igen sen ska jag fortsätta. Och imorgonbitti en del.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2788 skrivet: 2014.10.03 - 22:57:55 »

Hoppas att det blir sålt så du kan komma vidare nån gång. Jobbigt att gå i ovisshet så där länge. Inget funkar ju då.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2789 skrivet: 2014.10.04 - 06:18:39 »

Den där sortens stress är nog den värsta sorten. Då man inget kan göra själv, men drabbas påtagligt med göromål ändå. 

Jag hoppas spekulanterna vill ha huset. Ska hålla tummarna samtidigt som jag paddlar.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 184 185 [186] 187 188 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544