Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 03:45:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 164 165 [166] 167 168 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960671 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2475 skrivet: 2014.06.06 - 20:15:24 »

Mynlen, skulle du kunna tänka dig 16:8-fasta. Jag har kört det ett par veckor nu på vardagarna. Gått ner några kilo. Trodde att det skulle vara skitsvårt och fegade lite med fettkaffe kl. 6.00 och sedan kl.11.00. Lunch kl. 12.00. Gick hyfsat, var lite hungrig, drack te och vatten. 
Men... när jag bara drack svart kaffe på morgonen gick det bättre. Några sug bara ibland som snabbt dämpades av te eller vatten. Kl. 11.30 tar jag lite fettkaffe för att "väcka" magen och sedan lunch kl. 12.00. Går jättebra! På helgen äter jag frukost för att inte "vänja" kroppen vid ett mönster (försöker lura kroppen lite, hehe).
Om jag får sug så dricker jag te eller vatten eller går ut på promenad. På helgen alltså, för på jobbet har jag fullt upp.

Jag förstår att du har det kämpigt med andra saker, så det är inte lätt för dig. Jag håller tummarna för dig.  :thumbsup:  Styrkekramar. :bearhug:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2476 skrivet: 2014.06.06 - 21:56:53 »

Jag veeet! Både hur det är att vara sugen hela tiden och att du snabbt kan komma ifatt mig. Men jag ska försöka ge dig en match! :flirting:

Bra att du tagit tag i det och att det redan funkar! Sug i nu bara! :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2477 skrivet: 2014.06.07 - 12:22:08 »

jo, 99.2 imorse. Jag vet det  mest är vattenvikt.  Men akta dit Hemul :)

Berittis, jag dricker inte kaffe annat än som äggmjölkslatte. Gör det nu så att jag dricker en portion på morgonen (stiger upp 5,15 i veckorna och kan inte äta lunch innan 13.15 så det är för lång tid utan något märker jag) men delvis gör jag mitt bästa att fasta litet längre stunder. Ibland är jag dock så trött på vatten eller te. Något annat kan jag alltså inte dricka, det tycker jag nog är mest jobbigt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2478 skrivet: 2014.06.08 - 10:37:23 »

99,3 idag. Det beror säkert på muskler. Eftersom jag handlade promenerandes igår, och självklart köpte för mycket gjorde jag armhävningar och andra övningar med extra väskan jag fick släpa på. Så det är nog dom 100 gram som jag odlat igår :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2479 skrivet: 2014.06.08 - 10:48:25 »

Är det sant? Går du och styrketränar med shoppingväskan?  :clapping:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2480 skrivet: 2014.06.08 - 11:26:40 »

första ggn igår.  :flirting: tyckte väskan var så tung och gjorde ont i handen, men med övningarna var det lättare...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2481 skrivet: 2014.06.08 - 11:34:24 »

Jag blev lite intresserad av den där boken om att träna med sandsäckar. Tycker det verkar rätt vettigt. Finns ju många varanter på det, men just det där att man gör mer komplexa rörelser, inte isolerar musklerna så där som när man kör hantlar. Fast jag ögnade bara, förstår säkert instruktionerna när jag läser ordentligt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2482 skrivet: 2014.06.08 - 12:17:28 »

Om det är någon tröst så gick jag ner vintervikten på någon dryg månad. Det som kommit på fort brukar ju ramla av någorlunda fort.  :nod-yes:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2483 skrivet: 2014.06.08 - 22:12:10 »

det är något jag hoppas på! Hur mycket var det du hade gått upp?

Och Hemul, såg en gång en kille som hade två såna mjölkpaket i plast, på 2 liter tror jag, med vatten i som vikter. Jag tror att faktumet att man går och häver gör att det är rolgiare/lättare att hålla igång. Funderar på att ta mina hantlar i ryggan när jag går till jobbet. 10 min är iaf 10 min träning. Om jag vågar göra det på vägen till tåget igen vet jag inte. Då är det mycket mer folk på gatan och träffar regelbundet  collegor, dom behöver inte börja snacka om mig  :whink: jag är redan tokig nog som jag är
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2484 skrivet: 2014.06.08 - 22:35:48 »

Hade gått upp typ 7 kg men en hel del var ju vatten.

Ja att vara tokig är inte det ett kriterium för att hänga här? lol  :whink:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2485 skrivet: 2014.06.08 - 23:27:06 »

Jo men arbetskamraterna behöver inte veta ALLT om mig :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2486 skrivet: 2014.06.09 - 00:21:13 »

Har jag berättat att jag fick prova att slå på en boxboll när jag följde med min kompis till hans rehab? Det var så kul! Och jäklar anåda vad varm man blev i axlar och skuldror. Det tog verkligen. Och ingen som helst träningsvärk fick jag. Slog sönder en knoge dock. Man bör nog ha någon slags handskar.

Tror jag skulle gilla den typen av träning, men det har ju fan råd att gå på såna ställen och inte törs jag sätta upp såna tunga grejer i taket hemma.

Varför finns det inga enkla, billiga gym längre? Jag vill inte gå på de där flashiga ställena med maskiner, även om jag hade råd. Jag vill ha en svettig, dekig lokal med hantlar, lite sandsäckar och boxbollar, medicinbollar, ribbstolar, ribbor... sånt. Enkelt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2487 skrivet: 2014.06.09 - 09:20:21 »

dom finns nog, men är svårare att hitta!

99,3 igen idag. Kanske vågen inte är bra heller.. haha Vet inte får se imorgon. har sovit skitdåligt, drömt massor och virrigt, tinnitusanfall mitt i natten och så fick jag ett jobbigt besked igårkväll så det är nog grubblerier som sitter kvar. Annars åt jag ganska litet igår, äggmjölkslatte, rest lchf pizza och sen på kvällen mest sallader, några räkor och ett kycklingspett (4 bitar) får ta tag i trädgården och hushållet idag men ryggen klagar.

Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2488 skrivet: 2014.06.10 - 10:37:35 »

99.4.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2489 skrivet: 2014.06.10 - 10:39:32 »

Härmis!  :lol:

Nu är det lite spännande. Det skiljer ju 10 kilo jämt (i princip). Nu kan vi ju tävla om det ju.
Loggat

Sidor: 1 ... 164 165 [166] 167 168 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544