Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 04:52:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960782 gånger)
0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2460 skrivet: 2014.05.18 - 08:07:38 »

Absolut! var ingen hård krock som tur var.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2461 skrivet: 2014.05.19 - 10:06:45 »

Men shit! Vilken drama!  :shock: Instämmer med föregående talare. Vilken jäkla tur! I oturen alltså.  :there:

Kul att du har hittat ett gäng som du känner dig hemma med. Men ärligt. Det känns avigt att du som talande döv inte får känna dig välkommen bland teckenspråkande döva. Vad är det för stil?!? Det är ju diskriminerande ju!  :angry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2462 skrivet: 2014.05.19 - 11:09:51 »

Har sett (antagligen amerikanska) filmer där någon i filmen haft samma problem. Trodde inte att det var så på riktigt dock. Men det kan ju ibland vara så att "minoritetsgrupper" blir ganska exkluderande. Det är väl viktigt att skapa sammanhållning och samhörighetskänsla och så går man för långt ibland. De kanske kämpar så mycket för att få sitt sätt accepterat i samhället att det är svårt att knäppa av när det inte behövs.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2463 skrivet: 2014.05.19 - 16:17:17 »

Mycket handlar om... hm hur ska jag förklara... att dom känner sig hotade annars. Folk som kan communicera vanligt OCH är döva, dom är ju inte som dom. det Hemul säger är sant också.

Det var rabalder för några år sen. ett dövt par ville ha ett barn, men bara om den var döv. Eller dom önskade den var döv. Minns inte så noga. Det det handlade om var att dom inte tyckte dövhet är ett problem, men dom tycker att resten av samhället är ett problem. Tja.

Loggat

Sorla

« Svara #2464 skrivet: 2014.05.20 - 16:50:55 »

Knasbollar!  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2465 skrivet: 2014.05.20 - 18:35:30 »

Det är ju Holland. :biggrin1:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2466 skrivet: 2014.05.22 - 20:05:32 »

rabaldret om döva barnet var i USA... så långt har "vi" holländare inte gått än!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2467 skrivet: 2014.05.22 - 20:15:22 »

Förresten... i lördags var jag hos en kompis och vi håll litet på med "soul body fushion". "energiverksamhet" kanske man kan kalla det, platsar under reiki och många tycker nog det är humbug.  Vet itne omd et var det som gjorde det men jag kände en liten rörelse, "plopp"  längs mina ryggkotor där jag har problem. Och sen dess är smärtan i min rygg över, dvs värsta smärtan.  Sen har det blivit mindre o mindre för varje dag, är mer som om musklerna där måste lära sig vara normala igen.  Kan fortfarande knappt tro det!

Idag var jag och min torsdagspromenadkompis Floortje ute på vift igen. Vi hade läst att på en viss plats skulle en kungsfiskare ha beskådats (ganska ovanligt här i NL) så vi gick dit, det är en "fågelskådarkoja" där. Det var en hel drös fotograferare med jättekameror osv som hade stått o väntat där flera timmar, alla på ena sidan av kojan. Vi satte oss då på andra sidan för att skåda ett hägerbo som också är kul att se på . och vad händer?? kungsfiskaren kommer o sätter sig rakt framför oss.  Floortje hann ta ett kort och sen var den borta. Så vi skrattade!!!  Sen promenerade vi vidare och... vi gick 12 km :) utan problem ryggen håll sig finfint!

GLAD!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2468 skrivet: 2014.05.22 - 22:45:47 »

Men det är ju toppen om du känner dig bättre! :smooch:

Kungsfiskare har jag bara sett en enda gång. Jättevackra, som ädelstenar.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2469 skrivet: 2014.05.23 - 09:23:10 »

Ja! Bla och oragna i sprakande kulorer!  Njuter annu av minnet!
Loggat

Sorla

« Svara #2470 skrivet: 2014.05.23 - 13:54:13 »

Vadsaduattdugjordesadu? Med ryggen?

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2471 skrivet: 2014.05.23 - 21:29:15 »

när den blev dålig eller när den blev bra?

soul body fushion, bara att googla. Det är mest om att känna sig bra, inte speciellt något som red cord eller så. Så att det då ploppade i ryggen fattar jag fortfarande inte men tacksam är jag :)
Loggat

Sorla

« Svara #2472 skrivet: 2014.05.26 - 13:47:25 »

Fast det är såklart bra att må bra. Både till kropp och knopp. Musklerna knyter sig om man är stressad eller ledsen. Så jag kan tro att det kan ploppa när man slappnar av.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2473 skrivet: 2014.05.27 - 14:27:11 »

Jo, men jag var inte speciellt mer avslappnad eller glad än normalt. Helt okej är det inte än i ryggen och nu har jag märkt att jag har svullna fötter och anklar, ödem?  fattar inte vad det beror på. Har börjat med allergimedicin igen men den biverknignen fanns inte i pappret och även Vit D men kan det göra  fötterna svullna?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2474 skrivet: 2014.06.06 - 17:17:48 »

Okej, nu har jag smält det några dagar och bearbetat det..

jag vägde mig häromdagen och var 102 kg igen. på ca 5 månader. Fattar inte var dom är för jag har hela tiden samma kläder. Jag har inte tränat mycket eller rört på mig, snarare nog tvärtom pga ryggen. Tror dom sitter mellan byxlinningen och tuttarna.

Förmodligen en blandning av: äta för mycket (inte speciellt fel men då och då ändå, men jag åt nog för ofta), trötthet, smärtan i ryggen som gör jag blir deppig, min finansiella situation som gör mig ännu deppigare, klimakteriet, bearbeta sorgen av att bli lämnad (det är okej men ibland så blir man litet ömken igen typ) osv osv osv.

Nu har jag stramat åt mig och imorse var det 99,6 igen. puuuh jag som lovat mig själv att aldrig hamna över 100 mer.

Nu är det bara att ta tag i det igen. Jag kunde, och jag kan, men jobbigt är det när jag är suuuuuugen på allt möjligt. Magen liksom skriker "jag vill ha nååågot, spelar ingen roll vad, ge mig ge mig". För att dämpa det tar jag en tsk smör ibland. Det är inte speciellt gott men bättre än andra saker. tror jag.

Men se upp Hemul, innan du vet ordet av det är jag ikapp dig igen. Sen kan vi fortsätta tävla igen :)
Loggat

Sidor: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544