Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 05:41:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 162 163 [164] 165 166 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960858 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2445 skrivet: 2014.04.29 - 15:26:45 »

:redface: tack! Det går sakta litet bättre nu. regnpromenad på söndag, 2 timmarsmiddagsömn igår och sen cykla till affären. Idag blev det 2 timmars extra jobb,  nu trött och ont i ryggen och huvudvärk men vi ska hämta kebab ikväll. Det lovade jag linnea.  Det känns mindre djupt redan nu. Fuskar gör jag ännu. efetsom jag var kvar längre på jobbet åt jag lunch där. Först en sallad med 2 kokta ägg men sen en "kroket", jag kunde inte låta bli :) slags ragurulle som är panerad och friterad. Mums. Och nyss några chokladägg. Det får vara så bara jag inte äter fler bakelser  :)
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2446 skrivet: 2014.04.29 - 16:08:06 »

Friterat är en liten sorg faktiskt. Det är ju så jäkla gott!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2447 skrivet: 2014.04.29 - 19:23:51 »

jag vet. Klarar mig oftast men idag luktade det så JÄVLIGT gott och jag var svaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag :)

fast, det är inte friteringen som är dålig, men paneringen eller skorpan som gör det så gott som är det...
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2448 skrivet: 2014.04.29 - 19:27:36 »

Mmm, det krispiga, som krispar när man biter....  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2449 skrivet: 2014.04.29 - 21:46:15 »

Och fettet som sprutar ut ur det krispiga!  :w00t:
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2450 skrivet: 2014.04.30 - 11:47:58 »

Hemul :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2451 skrivet: 2014.04.30 - 12:37:57 »

Vaddå? När man biter i en flottyrmunk eller en friterad räka eller nåt så ozar det liksom ut fett ju och det är en fantasisk upplevelse på många plan! :throw_flowers:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2452 skrivet: 2014.04.30 - 13:42:21 »

tyst nu! snart blir jag sugen igen!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2453 skrivet: 2014.05.17 - 08:47:08 »

Okej, Mynlen får ta nya tag igen. Jag kommer fortfarande i mina byxor så jag trodde det inte var så farligt. MEN... av misstag ställde jag mig (böjd inte rakt) på vågen och den visade över 100 och då skrämdes jag till vettet. Jag vet inte vad min verkliga vikt är och det vill jag inte veta än. Vågen var inte klarvägd än så jag vet inte hur den verkligen var men ni förstår nog hur hjärtat stannade.

jag HAR halkat litet för mycket från banan sista månaderna. Inte så himla mycket men nog för mycket. Litet bröd ibland, litet sockersaker ibland, beror även på att jag tycker det är svårt att slänga lagade saker och Linnea hade gjort en liten tårta som jag fick äta upp alldeles själv eftersom hon inte gillade den så mycket.

Det har varit en tuff period också, är det fortfarande och kommer nog att bli ett tag framöver men den blir inte mindre tuff för att jag "snaskar fel saker och äter för mycket".

Några andra saker går däremot åt bra håll: Jag har gått med i en stiftelse till "plöts och sendöva" dvs en stiftelse som är till för folk som blir döv plötsligt och senare i livet fast gränsen är inte så noga. Det handlar nog mest om att man lärt sig prata normalt och inte känner sig hemma hos döva som (här i holland då) tycker man inte passar hos dom om man inte kan teckednspråket från början typ. Och föreningen till hörselskadade (dvs inte döva) fokuserar för mycket på det lilla dom kan höra och att få tillbaka det. Finns ju massor som inte blir hjälpta av hörapparater  eller CI. Det är en otrolig trevlig grupp människor som är ödmjuka i kommunicationen. Visst använder vi tecken men soms stöd till vanliga holländskan och läppläsning. Jag känner mig hemma hos dom. Och pga detta upptäckte jag för 2 mån sen att det finns ett teckenspråkskör (grundad av den här stiftelsen) och förra månaden var jag där och kollade och jag har gått med i den, ska dit i e.m. igen. Det är härligt att-ja hur säger man- känna sig som en hel människa i en grupp. Inte hamna litet utanför eftersom man inte följer hela diskussionen och för att det är jobbigt att bara kunna prata med en eller två personer i taget. Så fort det kommer till en i ett samtal i hörande"setting" då tappar jag fotfästet i diskussionen men inte här, där är det bara att fortsätta. UNDERBART!  Och det gör att jag mår litet bättre.

Kommer inte att väga mig än, byxorna kan jag ha på mig men jag såg i morse att jag har en rejäl valk just ovanför byxlinningen, den fanns inte där. Så nu vet jag var fettet har tagit vägen. Det är ju sommarklädertider nu, därför syns den nog mer.  Den valken ska BORT först, eller minskas, sen tänker jag väga mig igen.

Linnea, min dotter på 14 som är kh beroende vill gå ner litet i vikt också. Det är skitjobbigt att försöka få henne att förstå att allt hon vill äta innehåller socker och inte är så lämplig. Hon vet det. men alternativen förkastar hon väldigt ofta. Hon är mycket kinkig i maten, har hon alltid varit, men nu blir det jobbigt för mig och för henne nog också men eftersom hon är beroende men inte helt har accepterat det än--- ni förstår. Jag vill inte hon bantar, bara äter litet smartare. Helt äta LCHF tycker jag itne heller hon behöver göra.

Okej, skrivit av mig, nu vet ni så nu får ni hålla ett öga på mig och tjata om jag verkar trilla i sockerträsket igen hihi!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2454 skrivet: 2014.05.17 - 09:56:42 »

Tråkigt med tjockisheten och att du också antagligen är så att du måste hålla koll.

Men dövklubben låter ju toppenbra! Vilkent ur att du hittade den!  :clapping:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2455 skrivet: 2014.05.17 - 10:34:58 »

Kul att du har hittat en bra grupp att umgås med.  :smile:

Mjo men kanske lite lättare nu på våren att ta tag i det, det är ju just vår, bättre väder och bikinimotivation om sådan finnes.

Ni kan ju bo hos mig ett tag här är socker bannlyst för tillfället om det inte skulle gälla några enstaka bär.  :whink:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2456 skrivet: 2014.05.17 - 17:35:11 »

bikini kommer jag då aldrig att ha på mig.. men baddräkt är okej!

Klubben är tyvärr "lantlig" så det är inte något jag kan göra varje vecka. Men det kvittar. Köret blev inte av i e.m. jag var halvvägs och fick skjuts av någon som också skulle dit och så krocka vi....  Ingen skadad förutom bilen som inte var i stånd att frakta oss vidare. BLÄ!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2457 skrivet: 2014.05.17 - 19:26:53 »

NääääÄ typiskt när du skulle något som du tycker är roligt och troligtvis mår bra av.  :ninja: :mad_viking: :kungfu:

Nåja det kommer ju en ny vecka som tur är.....  :bearhug:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2458 skrivet: 2014.05.17 - 21:51:50 »

vecka???? det är inte förrän nästa MÅNAD...  Men jag överlever nog!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2459 skrivet: 2014.05.17 - 23:14:33 »

Men herregud! Vilken tur att ingen blev skadad!  :shock:
Loggat

Sidor: 1 ... 162 163 [164] 165 166 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544