Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 06:56:58 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 960962 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2430 skrivet: 2014.01.28 - 12:24:12 »

Du kanske blev drogad utan att du visste nåt! :goggle:

Skönt att det gick över ivf.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2431 skrivet: 2014.01.28 - 13:43:01 »

Lät som migrän. Inte konstigt att få om man har intensivt umgänge och dessutom mycket känslor som besrbetas. Skönt du mår bra nu.

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2432 skrivet: 2014.01.28 - 14:00:59 »

kan mycket väl ha varit migrän. Inte för att jag vet hur migrän känns för jag har normalt bara "vanlig" huvudvärk. Och idag fick jag två ögonmigränanfall. Men det är helt okej, jag menar, det är inte konstigt att det kom. Idag jobbade jag igen, men i lugn takt. Snart göra ett av uppdragen jag fick av kompisen. Kommer säkert att bli jobbigt  :confused3: men det behövs för att komma vidare tror jag.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2433 skrivet: 2014.04.27 - 09:29:15 »

Okej, snart 3 månader sen jag skrev något här. Orkade inte hålla på med vågen, har nog inte vägt mig sen dess heller och tänker inte göra det inom en snar framtid. Ser bara till jag passar i byxorna jag har. Sista 3 veckorna dock har blivit litet väl dåliga i flera avseenden. Igår slog det mig, jag är deppig! Trött som fan, orkar inget, äter bara fel. Igår åt jag.. håll i hatten! 4 bakelser  och jag smögåt dom också. (konstigt ord det där smögåt) Får se till jag drar upp mig ur träsket igen. Strax när vi ska till Charlie tar jag med mig mina stavar och traskar väl fram och tillbaka en stund. Trots regn.

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2434 skrivet: 2014.04.27 - 09:57:41 »

Oj då.. Det där problemet får jag när jag är nere men även när jag släppt kosten ett tag. Några dar med ägg, bacon , bea etc brukar bättra på ätandet iaf.
Kan det vara vårdepp? Isf går det ju troligen över av sig självt.   :bearhug:

Stavar ja det måste jag skaffa igen, de förra var lånade...
Loggat
Sorla

« Svara #2435 skrivet: 2014.04.27 - 10:17:31 »

Det är väl inte så himla märkligt att du är deppig. Efter den här jäkla skitvintern och allt som har hänt.  :bearhug:

Ta det i små steg. Imorgon försöker du äta bara tre bakelser. Och skulle det slinka ner en fjärde, så har du i alla fall kommit på varför du gör som du gör och kan ta det därifrån.

Jag har nästan väntat lite att du skulle landa efter det jobbiga. Och nu har du gjort det. Nödvändigt och skitjobbigt.  :there: Ge stavarna vad de tål, och så fort solen tittar tillbaka fångar du upp strålarna och låter dem värma ditt ansikte och blundar så hela världen blir rosa och orange för en liten stund.  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2436 skrivet: 2014.04.27 - 10:37:23 »

Puss på dig Sorla!  Helt rätt. Men bakelserna är slut nu, var konungsdagen igår och då äter man en viss bakelse med oranga glasyr och dom var litet för billiga och jag köpte till Linnea men tja. hon vet inte om dom 4 jag redan ätit :)

Det är även lov här till henne så hon är hemma mer och då vill hon ha fler saker som är för goda. Sen tittar vi tillsammas på Masterchef och att titta på program  där dom lagar goda saker också är inte så bra tycker jag.

Jag är inte förvånad heller efter allt som hänt, men ändå tog det litet tid innan jag fattade själv. Så brukar det nog vara. ägg o smör och sånt nu igen! Stavarna får sig en omgång strax men kanske inte så himla mycket.

Sen fortsätter jag ju vara stressad pga försäljningen av huset. Det har inte varit folk för att titta än....  :sad:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2437 skrivet: 2014.04.27 - 11:51:07 »

glömde att säga att jag just nu har flera tinnitusanfall varje dag. Det blir man inte riktigt gladare av heller...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2438 skrivet: 2014.04.27 - 13:07:10 »

:sad:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2439 skrivet: 2014.04.27 - 15:12:37 »

stavgångspromenaden (fram o tillbaka brevid Linnea och Charlie) gjorde mig gott. Även om det regnade, temperaturen är skön och det luktade gott!
Loggat

Sorla

« Svara #2440 skrivet: 2014.04.27 - 18:38:10 »

Vad skönt!  :smooch:

Hoppas det hjälper mot tinnitus också.  :there:
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2441 skrivet: 2014.04.27 - 19:07:16 »

:bearhug: Styrkekramar till dig Mynlen. Du behövde ju gå igenom en sorgeperiod efter det som hänt men det vänder nog snart, ska du se. Och snart kommer det nog någon och tittar på huset också.  :smile:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2442 skrivet: 2014.04.27 - 20:05:55 »

tack söta ni!

Mår redan något bättre. Man måste ju komma ner till botten innan man kan kravla sit uppåt igen!. och era inlägg är som små rep som hängs över kanten. Eller en del av en stege...

puss!
Loggat

Sorla

« Svara #2443 skrivet: 2014.04.29 - 09:04:29 »

"Det var tamejtusan det finaste jag har hört sen jag konfirmerades!" Citat från Karl Bertil Jonssons julafton. Tyckte det passade fint, för det där med repen som hängde över kanten var riktigt fint sagt! Jag är gärna ett rep för dig!  :inlove:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2444 skrivet: 2014.04.29 - 13:52:44 »

Ja, det håller jag med om. Det var fint sagt.
Loggat

Sidor: 1 ... 161 162 [163] 164 165 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544