Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 07:55:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 160 161 [162] 163 164 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 961085 gånger)
0 Medlemmar och 26 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2415 skrivet: 2013.11.26 - 19:43:44 »

mmm nu blev jag sugen på katrinplommon men jag tror det är bättre att låta bli :)

och förmodligen behövde din kropp inga köttproteiner idag.

jag köpte en burk lakritspulver.. det är litet granulater, men jösses, så gott det är! får gömma asken om jag vill kunna göra något av det. :)
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2416 skrivet: 2013.12.24 - 10:05:04 »

god jul alla Kära Fetbobbare! Det blev jul litet för fort i år. jag är inte ens klar än och måste handla några klappar till, skönt affärerna är öppna idag här :)

blir säkert för mycket fusk för min del (har jag redan gjort sista veckan för mycket) så efter julen är det att strama åt allt igen!

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2417 skrivet: 2013.12.24 - 10:18:10 »

God jul!  :x_reindeer:

Det känns inte ett dugg som jul ju! Jättekonstigt. Jag har gjort skinka och lagt in sill. Det räcker. Lutfisk har jag haft flera veckor, man det har inte blivit av att äta. Man blir inte sugen i det här höstvädret. De få julklappar jag behöver has snabbt och geschwint omförskaffats.

Beträffande fusket köpte jag en kartong Anton Berg marsipanbröd och har ätit en (11 kolisar nånting). Helt OK fusk. Men så fick jag en liten julklapp igår bestående av av bl.a. en ask Mozartkulor och nån slags andra kulor. Jag åt nog en 5 st sammanlagt, varför vet jag inte egentligen.Tror det blev lite för mycket för min sockerovana kropp, för jag hade hjärtklappning sen när jag skulle sova. Men det kan ha varit vinet också.  :whistle: Men jag har nog fått nog av kolorna nu, så Mozart åker nog in i skafferiet. Kan ta med en i taget som matsäck när jag cyklar kanske. De andra ger jag nog bort, tyckte inte de var så goda. Så har jag ätit apelsinris flera gånger, men det räknar jag inte ens som fusk. Skippar riset/potatisen till maten istället.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2418 skrivet: 2013.12.24 - 11:44:46 »

just vad du säger, det känns inte som jul än. Det är för höstigt!

jag har ätit pepparkakor och ätit litet av julgodiset, kola och knäck och pepparmintskyssar och nyss en liten skiva vörtbrödet jag bakade.. janssons sitter i ungen (vanlig och vegetarisk) och inlagda sillen innehåller ju socker. Lika med glöggen jag ska dricka ikväll.

Dricker massor med citronvatten emellan. vet inte varför, kände för det kanske jag ätit för litet vitaminer sista tiden. Skinkan blev jättegod, köpte den genom en (svensk) kompis igen som är vän med en som kan få tag på BRA grejjer. Den var nästan 5 kg, jag hade bett om 4 kg men äh det där kilot lägger jag väl i frysen så länge. Men min pappa, som hämnade skinkan åt mig, var ungefär lika tung när han föddes så skinkan är döpt Arvid :) Jag sa att vi skulle skära upp honom imorgon och så undrade han om vi skulle beskära honom..  :biggrin1: knäpp humor i min familj!. Men Arvid är JÄTTEGOD, ungsbakad och svålen har jag sparat den ska jag -det som inte är FÖR hård- snaska i mig endera dagen. Likaså doppigrytan som jag sparat....  :loony: Kanske en bra start att komma in på banan igen.  Imorgon blir det tomtegröt och av resten, om det blir kvar, gör jag säkert ris a la malta eller clementinris och sen för det vara KLART för i år.
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2419 skrivet: 2013.12.25 - 21:57:34 »

Jag har bara snabbkollat här de senaste dagarna och haft mycket att göra så jag missade att önska God Jul. Sorry.  :worried: Hoppas att ni har haft det bra i alla fall. Så: God fortsättning på julen och Gott Nytt År.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2420 skrivet: 2013.12.26 - 02:04:45 »

God fortsättning, berittis! 
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2421 skrivet: 2013.12.26 - 10:24:00 »

Tack detsamma berittis!
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2422 skrivet: 2013.12.26 - 14:29:52 »

Tack, tack, kära vänner.  :inlove:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2423 skrivet: 2014.01.27 - 14:45:22 »

Härlig helg och sen sjuuuuuuk!.

Har varit hos en kompis i Zeeland, tågresa på 3,21 tim men vi hade det härligt. Hon hjälper mig med "livsfrågor" och sånt, jättebra och nyttigt. Och konfronterande :) Sen har jag ätit härlig mat och pratat trevligt med henne och hennes man, till kl halv ett eller något. På söndag tog vi en långpromenad, kallt och blåsigt men härligt!.

Resan tillbaka på em tog lika mycket tid, och jag hade redan fått huvudvärk som inte ville försvinna.

Så i natt fortsätte huvudvärken och hela kroppen värker litet. bläh!.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2424 skrivet: 2014.01.27 - 15:03:20 »

Flunsa?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2425 skrivet: 2014.01.27 - 16:11:30 »

typ. börjar släppa nu. Fast det kan bero på alvedonen också. Men jag ska laga mat hos en kompis snart, eftersom hon har brutit vänster armbåge och höger tumme och har båda händer i gips. Och har två barn 10 och 11 år och en man som jobbar 20 mil från hemmet så han är hemma sent. Så laga mat där ibland är nog det minsta man kan göra.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2426 skrivet: 2014.01.27 - 16:14:33 »

Bra, så du kan smitta ner dem allihopa!  :lol:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2427 skrivet: 2014.01.27 - 21:00:04 »

just vad jag tänkte, då måste han vara hemma också :)

Nä jag tror inte jag är smittsam. Tror det har mycket att göra med helgen. Det var mycket intensiva saker och kroppen brukar säga ifrån hos mig om det har varit häftigt.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2428 skrivet: 2014.01.27 - 21:35:44 »

Aha. Bakis.  :nod-yes:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2429 skrivet: 2014.01.28 - 09:59:15 »

Eftersom jag inte dricker, inte av alkohol. Men, jag drack en halv flaska Ame... kanske sockerbakis. Har jag aldrig haft forresten....  pa jobbet nu igen, det gick over ganska fort sa nog var det inte flunsan!
Loggat

Sidor: 1 ... 160 161 [162] 163 164 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544