just vad du säger, det känns inte som jul än. Det är för höstigt!
jag har ätit pepparkakor och ätit litet av julgodiset, kola och knäck och pepparmintskyssar och nyss en liten skiva vörtbrödet jag bakade.. janssons sitter i ungen (vanlig och vegetarisk) och inlagda sillen innehåller ju socker. Lika med glöggen jag ska dricka ikväll.
Dricker massor med citronvatten emellan. vet inte varför, kände för det kanske jag ätit för litet vitaminer sista tiden. Skinkan blev jättegod, köpte den genom en (svensk) kompis igen som är vän med en som kan få tag på BRA grejjer. Den var nästan 5 kg, jag hade bett om 4 kg men äh det där kilot lägger jag väl i frysen så länge. Men min pappa, som hämnade skinkan åt mig, var ungefär lika tung när han föddes så skinkan är döpt Arvid :) Jag sa att vi skulle skära upp honom imorgon och så undrade han om vi skulle beskära honom..
knäpp humor i min familj!. Men Arvid är JÄTTEGOD, ungsbakad och svålen har jag sparat den ska jag -det som inte är FÖR hård- snaska i mig endera dagen. Likaså doppigrytan som jag sparat....
Kanske en bra start att komma in på banan igen. Imorgon blir det tomtegröt och av resten, om det blir kvar, gör jag säkert ris a la malta eller clementinris och sen för det vara KLART för i år.