96,2 och.. lingonveckan (sen torsdag men det var litet osäkert vad det egentligen var eller om jag bara förnekade det hela)
Går bra nu. Tre mål om dagen, o man nu vill kalla kaffe med äggmjölk ett mål. Orkar inte äta på morgonen. Har gjort "ligth" äggmjölk för jag upptäckte att en dl ÄM var ca 100 kalorier, och om jag drack 3 koppar kaffe med en dl ÄM var blev det litet väl mycket till fastedagarna. Så jag testade med halva mängden kokosolja, har inte räknat om hur mycket det blir nu då men det blir då nog mellan 60-75, och det duger. börjar vänja mig mer o mer vid kaffesmak.
Fastedagarna var inte helt planerat men när man ändå håller på är det inte så svårt. Vet inte om jag gör det helt enligt vetenskapen om den men: lunch blev soppa av tomatjuice (det var spicey tomatjuice från mexikanska veckan hos Lild men tyvärr ingår litet socker där, men ändå.. ganska litet) och två bitar kycklinglårfile. bitarna var nog stora som valnötter så inte mycket det. Jag ser till att ha att göra fastedagarna, dvs inte sitta stilla. Kvällsmat blev kött med broccoli, ingen sås eller mayonnäs för att hålla ner fastekalorierna.
Sen dricker jag bara vatten och te, (och kaffet såklart) och ingen choklad mer kommande tid. Ingen frukt heller. Får väl späka mig litet kommande tid för att få igång nergången igen. Men hungrig är jag inte. Sugen, ja, självklart och det är jobbigt ibland. vill man stoppa något gott i munnen, men jag väntar tills målen.
Det som fick mig att fundera och litet på banan var svar av anna hallen i en facebook grupp (som jag redan lämnat igen) och jag fick dessa länkar:
http://www.annahallen.se/at-mindre-nej-du-ater-for-liteoch
http://www.annahallen.se/lchf-for-viktminskningÄven om hon ibland verkar flummig är detta iallafall vettiga råd i ett nötskal. jag hoppas snart hitta någon som ska till sverige och vill ta med mig hennes bok om varaktig viktminskning. Tror det är en bra basbok med en del bra bas recept.
Kanske det idag blir fastedagen ist för imorgon. Jag ska nämligen till jubileet av stallet och Linnea och jag ska hjälpa till litet med olika aktiveter. Jag tror inte dom har bra saker jag kan äta att köpa där, tar säkert med litet men vet inte heller om jag hinner. Då tar jag väl fastedagen idag haha.