Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 16:27:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962421 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2310 skrivet: 2013.09.04 - 10:05:52 »

Tror det. Vill inte fixera mig pa vikten sa mycket nu. Igar var jag hos min nalstickare igen och hon tyckte jag sag smalare ut. far 2 v sen var det ocksa nagen jag inte sett pa hela sommarn som tyckte jag sag smalare ut. Sa aven om vikten inte gick ner verkar det som om kroppen format om sig...
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2311 skrivet: 2013.09.04 - 10:34:49 »

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2312 skrivet: 2013.09.04 - 10:39:23 »

Du ser mycket yngre ut!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2313 skrivet: 2013.09.04 - 17:39:36 »

Du är söt! Grop i hakan eller kinderna är helt oemotståndligt!  :look_down:

Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #2314 skrivet: 2013.09.04 - 18:16:56 »

Håller med båda föregående inlägg.  :smile:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2315 skrivet: 2013.09.04 - 20:11:39 »

ååååh tack  :blush:

min farmor hade grop i hakan, min pappa har men mina syskon inte :)
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2316 skrivet: 2013.09.08 - 09:29:18 »

96,2 och.. lingonveckan (sen torsdag men det var litet osäkert vad det egentligen var eller om jag bara förnekade det hela)

Går bra nu. Tre mål om dagen, o man nu vill kalla kaffe med äggmjölk ett mål. Orkar inte äta på morgonen. Har gjort "ligth" äggmjölk för jag upptäckte att en dl ÄM var ca 100 kalorier, och om jag drack 3 koppar kaffe med en dl ÄM var blev det litet väl mycket till fastedagarna. Så jag testade med halva mängden kokosolja, har inte räknat om hur mycket det blir nu då men det blir då nog mellan 60-75, och det duger. börjar vänja mig mer o mer vid kaffesmak.

Fastedagarna var inte helt planerat men när man ändå håller på är det inte så svårt. Vet inte om jag gör det helt enligt vetenskapen om den men: lunch blev soppa av tomatjuice (det var spicey tomatjuice från mexikanska veckan hos Lild men tyvärr ingår litet socker där, men ändå.. ganska litet)  och två bitar kycklinglårfile. bitarna var nog stora som valnötter så inte mycket det. Jag ser till att ha att göra fastedagarna, dvs inte sitta stilla. Kvällsmat blev kött med broccoli, ingen sås eller mayonnäs för att hålla ner fastekalorierna.

Sen dricker jag bara vatten och te, (och kaffet såklart) och ingen choklad mer kommande tid. Ingen frukt heller. Får väl späka mig litet kommande tid för att få igång nergången igen. Men hungrig är jag inte. Sugen, ja, självklart och det är jobbigt ibland. vill man stoppa något gott i munnen, men jag väntar tills målen.

Det som fick mig att fundera och litet på banan var svar av anna hallen i en facebook grupp (som jag redan lämnat igen) och jag fick dessa länkar:
http://www.annahallen.se/at-mindre-nej-du-ater-for-lite
och
http://www.annahallen.se/lchf-for-viktminskning

Även om hon ibland verkar flummig är detta iallafall vettiga råd i ett nötskal.  jag hoppas snart hitta någon som ska till sverige och vill ta med mig hennes bok om varaktig viktminskning. Tror det är en bra basbok med en del bra bas recept.

Kanske det idag blir fastedagen ist för imorgon. Jag ska nämligen till jubileet av stallet och Linnea och jag ska hjälpa till litet med olika aktiveter. Jag tror inte dom har bra saker jag kan äta att köpa där, tar säkert med litet men vet inte heller om jag hinner. Då tar jag väl fastedagen idag haha.
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2317 skrivet: 2013.09.08 - 16:49:31 »

Jag gillar också hur hon uttrycker sig. Och att hon är benhård med att det funkar för många. Men kanske inte för alla. Och då är det andra parametrar man får förhålla sig till. Jag anar att hon menar att endast folk som har ätit sig till övervikt bör gå ner mha fastemetoder. Otrygga kroppar ska ha mat på fasta tider till dess kropparna har fattat att det visst kommer mat.

Jag skulle gärna åka ner med boken till dig. Får väl övertyga maken om att vi ska ha en vecka i Holland i vår.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2318 skrivet: 2013.09.08 - 17:09:07 »

Finns den i pocket kan det väl inte vara så dyrt att skicka heller.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2319 skrivet: 2013.09.08 - 19:58:51 »

finns inte som pocket.

blev bra idag en slags "grillkorv" dvs litet grövre korg, inte såna smala som ni har i sverige typ bratwurst kanske, jag fick den på ett bröd men den kastade jag.  och sen ikväll rå spetskål och en marinerad kycklingfile.  Ingen sås till så min fastedag har jag haft idag :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2320 skrivet: 2013.09.08 - 20:19:04 »

Är det fasta?  :lol1:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2321 skrivet: 2013.09.08 - 20:42:59 »

har du inte läst in dig på 5:2 fasta? dom två fastedagarna äter man högst 500 kalorier. alltså man fastar inte helt!

kvällsmaten bestod ur ca 150 gram kycklingfile (eller hur mycket väger en?) dvs ca 156 kalorier, och spetskål är 34 per 100 gram. Korven vet jag inte vad den gick på , men säg den är 200 och sen 2 koppar äggmjölkskaffe. 120 kalorier. om jag nu tog 50 kalorier spetskål hamnar jag på 526 kalorier idag. Fasta ja enligt den där 5:2 definitionen :) bryr mig inte om några hit eller dit iallafall.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2322 skrivet: 2013.09.08 - 20:57:19 »

Jag vet. Tycker bara det är så fånigt att kalla det fasta. 5-2-banting vore bättre, för det är ju det det är.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2323 skrivet: 2013.09.09 - 05:59:53 »

Agree. tycker också namnet är litet knäppt. Men det fungerar just nu. 95,8 imorse.... och det tidigt på morgonen...
Loggat

idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #2324 skrivet: 2013.09.09 - 18:27:39 »

Heja Mynlen med " fastan" .
Vi har nu tredje veckan på gång.
Hos oss är det inte tal om så mycket viktnergång, men utan fastan hade det garanterat varit viktuppgång.
Det har varit kinarestaurang, riktig kladdkaka, godis i olika omgångar... men tack vare dom två " fastedagar"
är vikten ändå stabil.
I morgon är det en födelsedagskalas till, men sedan blir det förhoppningsvis lite mer normalare
och även viktnergång.

Loggat
Sidor: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544