Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 20:42:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 150 151 [152] 153 154 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 962722 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2265 skrivet: 2013.07.24 - 22:56:04 »

Stevia funkar säkert super med krusbär.

Själv ska jag ta mig lite mozarella med prosciutto och sen ska jag knoppa. :look_down:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #2266 skrivet: 2013.07.24 - 23:02:34 »

Haha, i NL åt de ju formfranska med nutella o strössel till frukost vill jag minnas. Vi gjorde stora ögon.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #2267 skrivet: 2013.07.24 - 23:05:43 »

Mmmm jättebra mat! Vitt bröd och nutella menar jag såklart.  :tongue_wag:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2268 skrivet: 2013.07.24 - 23:06:34 »

Holländare är inte kloka, det vet vi ju!  :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2269 skrivet: 2013.07.25 - 09:58:13 »

stämmer, det är dom inte. Men OCH nutella OCH strössel, nä det gör man inte. antingen eller. Eller jordnötssmör med strössel.  men svenskarna är galna också, dom äter marmelad på osten. Eller vispgrädde vid pannkakor. Där vet ju alla man ska ha socker, florsocker eller sirap på.  :lick: Möjligen sylt. Eller ost eller fläsk. Fast det finns pannkaksrestauranger där man kan få det mest konstiga pålägg här, typ brie och sallad mm. har aldrig gillat det, varför betala flera euro för en PANNKAKA???
Loggat

Snorkfröken
Full Member

Smörklickar: 1

Antal inlägg: 239

Var är Mumintrollet?

« Svara #2270 skrivet: 2013.07.25 - 11:14:15 »

Jag hörde talas om att de i Holland äter choklad på mackan. Finns tydligen som tunna skivor typ färdigskivad ost men typ Marabou mjölkchoklad. Låter ju äckligt.  :tongue_wag: Och jag är ändå chokladtokig.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Ary
Gäst
« Svara #2271 skrivet: 2013.07.25 - 11:21:24 »

Nä det var faktisk Danmark som uppfann chokladskivor som pålägg! (Tror jag  :whink:) Helst på vitt bröd med riktigt smör/bregott. Gott jovisst - mat? Nä jag tror inte det. Godismacka.  :bg:

Pannkaka med brie och sallad.... nja....

Edit: Märk att även om jag växte upp med godismackor så har jag inte ätit just en sådan på över 25 år.
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Smörklickar: 1

Antal inlägg: 239

Var är Mumintrollet?

« Svara #2272 skrivet: 2013.07.25 - 11:25:10 »

Inget jag tänker prova i alla fall  :lol1:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2273 skrivet: 2013.07.25 - 11:51:02 »

Ärligt talat, det är skitgott. vitt bröd, ett tjockt lager äkta smör (ej saltad) och sen nutella eller mörk chokladströssel. strösslet är inte som hos er knisprigt men som vanlig choklad. MUMS

fan, nu blev jag sugen på smör o nutella. Smöret är väl ok men nutellan... suck.

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2274 skrivet: 2013.07.25 - 13:11:59 »

Men ärligt talat jag tänker på vitt bröd som något gott, men varje gång jag provar, vilket jag gör med jämna mellanrum, så är det inte riktigt så gott som jag trodde att det skulle vara..... Så har det varit med en hel del grejor sedan jag lade om kosten. Upplever ni aldrig samma sak?

Smör.... ska alltid vara saltat, helst extrasaltat!  :flirting:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2275 skrivet: 2013.07.25 - 15:38:02 »

smör i holland är i regel osaltad. Men man kan köpa saltad också även om det är ovanligare. Så det är nog vad man vant sig vid. Jag ÄLSKAR extrasaltad bregott  men tur nog finns det inte här. Och nu har jag saltad franskt smör hemma, gudomligt.
Vitt bröd är gott men det måste vara rätta brödet. Billigt vitt bröd smakar papper. Men det franska pain riche har litet nötaktigare smak, det gillar jag. Visst har smaken ändrats på LCHF, men tyvärr, dom bröden gillar jag fortfarande.

Jag har inte köpt arraksbollar (finns inte här haha) och inget annat "fel" heller förutom en vattenmelon...  men det är värmeböjla här, 4e dagen över 30 grader eller nåt. jag vet inte. Och min semester är inte slut än! *raljerar*
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2276 skrivet: 2013.07.25 - 17:08:20 »

Du ser! Du har ju gudomligt satat franskt smör hemma.  :flirting:

Bra att ni inte har arraksbollar, en frestelse mindre hehe.  :lmao:

Red: Jo det kan vara gott med vitt bröd men inte så fantastiskt som mitt smaksinne ibland tror att det ska vara.... Inget jag drömmer om på natten precis.
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2277 skrivet: 2013.07.25 - 21:39:04 »

det sista håller jag egentligen med om!

Vattenmelonen äten, nja inte hela förstås men halva. Redan i e.m. så jan och jag blev kissnödiga stup i kvarten efter det. Jättebra kvällsmat: broccoli, lax och min cfmajonnäsörtsås. och på slutet en ruta 72% choklad med litet hasselnötter. Hittade en god cholad UTAN lecithin eller något . Andra smaken vi köper ibland är med kaffesmak. MUMS!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2278 skrivet: 2013.08.04 - 09:39:33 »

Första jobbveckan klarat med ett gigantisk trötthetsanfall, somnade ofta på e.m. Men sen igår morse känns det bättre igen. Maten blir bara bättre o bättre och det märks för sakta börjar vikten gå ner igen. Igår åt jag dock vattenmelon igen (och en hel del sådan haha) så imorse var den högre än igår. Men inte så farligt.

Jag ramlade igår (gled ner för en lerig backe) och slog huvudet och nacken gör ont nu. MYCKET synd om mig. Måste fått litet hjärnskakning eftersom skallen inuti värkte ca 1 minut men sen var det över. Lerig blev jag också, bläää.

Tror det kommer att gå bra nu igen, även med viktnedgången! Håll tummarna!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2279 skrivet: 2013.08.04 - 10:52:21 »

Håller tummatna för allt vad tygen håller!  :clapping: (det finns ingen emoticon som håller tummarna...)

Har det regnat där..........? Vet inte ens om det finns leriga backar där jag bor. Hoppas nacken blir bättre fort.
Loggat
Sidor: 1 ... 150 151 [152] 153 154 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544