Det kommer ni att få!
Väggarna är målade nu. Det blev mintgröna haha. helt ok färg, inte FÖR grönt men rummet blev genast litet trevligare!. Nu paus.
På måndag hade vi bestämt att åka kl 9, det blev 9.10, helt ok alltså. Resan till Belgien gick bra, litet mer än en timme. Sen tog vi paus efter Antwerpen, köpte litet dricka och choklad och Linnea en croissant, hon är croissantberoende ;) Reste vidare, ca en timme senare var vi i Frankrike, vid Lille. vi åkte förbi den och litet längre söderut och tog sen av till väst, bort från motorvägen. Sen blev Linnea hungrig så vi ville stanna vid någon vägkrog men det kom ingen, kom ingen kom ingen så minst en timme senare hittade vi en. Jag åt en förrätt, var inte så hungrig och Linnea pommes, Jan hela måltiden ;). Bröd fick vi till maten det ingår ju i frankrike. Inget speciellt bröd, krogen var ingen tiptoprestaurang men trevlig. Vidare till Berck, vi kom fram kl 15, ville lämna sakerna i hotellet men receptionen var inte öppet än förrän kl 16. Så vi gick till en stormarknad och tittade litet runt och köpte litet choklad med havssalt. GOTT.
checkade in, gick till stranden och det var härligt vatten, mycket folk och vi tog en promenad men hade inte tänkt på att ta på oss badkläderna så tillbaks till hotellet, badkläder på, och så har vi badat i havet!!! sen tillbaka igen, bytt om, och in till stan för att hitta matställe. Jag åt räkor som förrätt och musslor till huvudrätt, pommes frites fick vi till, tja. några åt jag. Dricka är dyrt där, en cola (till Linnea) kostade 3,80 euro, typ 33 kronor. Det tycker jag är mycket.
Det hamnade en glass i min näven också senare. Vet inte hur det hände...
Nästa dag hade vi bestämt ta hotellfrukosten, 5,95 kostade den men det var INGET att ha, bara bröd och söt pålägg, flingor, sockrad yoghurt. Ingen ost, skinka, ägg eller så. Riktigt besvikna blev vi. Åt väl bröd med mycket smör på då. (äkta smör fanns, och gott sådant!) Sen åkte vi iväg, småvägar till Dieppe. Vid Tresport sur mer tog vi en promenad längs stranden igen, fram till en sån där vit vägg av kritklippor. sen till Dieppe, handlade bröd och pateer och ostar, och vid Dieppe åt vi det vid havet.. Härligt var det. Promenad på piren där, sen till Cleon vid Rouen där jag hade bokat nästa hotell. Efter inchekning fick vi kuponger på 15% rabatt på mat hos ett hotell i närheten, bestämde oss att gå dit senare. körde runt litet och hamnade vid Seine med en jättevacker vy över den och andra sidan med klippor där med. Vi började bli trötta så bestämde oss för mat. Blev mycket besvikna också, en biff med pommes, men INGET mer ingick inte ens ett salladsblad som garnering. En öl till Jan: 4 euro!. Trötta gick vi och lade oss, lekte litet med mobilerna och däckade.Nästa morgon blev det såklart INGEN hotellfrukost, vi handlade litet bröd och ost och färska croissanter. inte så lowcarb nej men med mycket smör på bättre än ingenting.
Sen mot Paris! Linnea ville se eiffeltornet och det fick hon.... parkerade bilen i en parking där, var inte så dyrt som vi trodde, 5 min promenad från eiffeltornet. Väl där var det köar på.. jag vet inte hur långa!. vi hamnade till slut en en kö som var litet mindre men ändå har vi fått köa 1.40 timme... Om det inte vore för Linnea hade vi låtit bli. Vi ville upp till toppen men... på 2a våningen skulle man byta hiss och där fanns en kö på minst 2 timmar till. Så det skippade vi. Tycker paris är ganska lik Stockholm, vet inte helt varför. fina, ljusa byggnader, litet höjdskillnader, fina vyer mm Mindre vatten såklart men ändå. Sen ville vi ut ur paris men herregud, trafiken där är helt idiotiskt. Place de etoile, runt Arc d´triomphe är en stor rundell men körfilerna är inte synliga så alla kör litet hit o dit. huuuuu. Tur Jan körde, jag hade nog blivit paralyserad hahah. Sen till Lille. Där skulle vi handla litet gottigheter hem och äta sista ggn. Dom har stora "centre commercial" med jättestora mataffärer, för stora tycker jag. svårt att välja då. Men även andra butiker och matställen. Där åt vi på "flunch" och det är bra och prisvärt. Man beställer en rätt, sen får man en kupong, går till köksdelen som står på och då tar dom fram köttet eller fisken eller vad man hu har och lagar till det. Sen kan man ta från en hel del olika grönsaker, såser och andra tillbehör. Smart!
Hemåt sen. kl 22.30 var vi hemma.
Det enda var, när vi var i affären (vid Lille) ringde Jesper att min bil hade pajat.
han fick knuffa den till ett ställe där den stod säkert så att jag kunde åka dit imorgon för att se vad som var problemet, och ringa hjälptjänsten. Så det fick jag göra igår, vänta 1.5 timme på hjälpgubben, han lagade provisoriskt. Sen skulle vi lämna Linnea hos mina svärföräldrar där hon ska sova över till söndagen.
Jag skippar alla dåliga saker nu igen. Brödet vi har med oss får Sari äta upp nu. bara osten, korven och sånt äter jag såklart, det är för gott!