hemul
|
|
« Svara #2220 skrivet: 2013.07.14 - 22:03:37 » |
|
Semester? Du har haft hemlisar för oss! Men resan är dig väl unt. Får man fråga vart i Frankrike ni ska?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Ary
Gäst
|
|
« Svara #2221 skrivet: 2013.07.14 - 22:09:23 » |
|
Ha det så trevligt då! Ät något gott franskt för mig snälla. Hehe den dät hotdogen påminde mig om i Paris där de hade skyltar att det såldes hod dogs vid korvstånden.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2222 skrivet: 2013.07.14 - 22:10:59 » |
|
berättade jag inte här.. *förvirrad* Visst får du veta.
Imorgon åker vil till Berck -sur-mer vid norra kusten. litet ovanför Dieppe. där sover vi i ett billigt hotell, på tisdag fortsätter resan en bit längs kusten sen inåt landet till Rouen, vi har inga fasta planer på något, stannar där vi känner för det och tittar på söta byar osv. Och handlar mat altefter vägen och affärer. Tänker iaf gå på några stora supermarches. Vid rouen sover vi andra natten, på onsdag åker vi till Paris, ställer bilen i en förort och tar tunnelbanan till eiffeltornet. Åker dit upp och har nog litet roligt också och sen åker vi hem och beräknar vara hemma runt kl 22 på onsdag. Minisemester s.a.s.
nu ska jag packa. Kanske ses imorgon men jag vet inte.. tills belgiska gränsen kan jag hålla på med tapatalk :)
Tänker äta litet pain riche iallafall, och en bit croissant och sånt. men annars härliga ostar och såna godsaker!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2223 skrivet: 2013.07.14 - 22:37:22 » |
|
Wow, tänk att ha så nära till Paris. Du kan ju äta LITE vitt bröd och mycket ost och vin, så blir det nog bra! Och paté! Och korv! Och kött! Och fisk!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2224 skrivet: 2013.07.14 - 23:40:31 » |
|
Jag dricker inte vin. Men allt det andra...mmmmmmmm
5 timmar till paris ungefär.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2225 skrivet: 2013.07.15 - 01:01:12 » |
|
Dricker du inte alkohol alls eller är det just vin du inte gillar? Är ju inte så himla långt härifrån heller, men det är ju en massa vatten emellan. Liiiite mer än 5 timmar dock.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #2226 skrivet: 2013.07.15 - 05:33:23 » |
|
Åh, vad mysigt att bila genom Frankrike! Ja för oss blir det du snabbare med flyg. Men tråkigare.
Skickat från telefonen.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2227 skrivet: 2013.07.15 - 07:46:35 » |
|
Vattnet gjorde att det blev för dyrt att åka till sverige. vilket jag helle gjort....
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2228 skrivet: 2013.07.15 - 09:29:27 » |
|
Och jag gillar inte alcohol alls... varken vin, öl eller likör. Sitter I bilen nu ungefär kl 13.15 säger Tomtom vi är framme...
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 4 Beta
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2229 skrivet: 2013.07.15 - 10:43:37 » |
|
Är det smaken eller en princip?
Är det lika vacker väder i Frankrike som här?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Snorkfröken
Full Member
Smörklickar: 1
Antal inlägg: 239
Var är Mumintrollet?
|
|
« Svara #2230 skrivet: 2013.07.15 - 12:27:30 » |
|
Jag är nykterist. Både av ideologiska skäl och för att jag inte tycker det är gott med alkohol.
|
|
|
Loggat
|
En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
|
|
|
Sorla
|
|
« Svara #2231 skrivet: 2013.07.15 - 13:42:25 » |
|
Jag är också väääldigt sparsam med intaget. Det blir typ ett kryddmått likör ett par gånger om året. Och kanske två öl utspritt på resten av året. Aldrig vin eller cider. Jag skyller på mitt huvud. Men det är lika mycket ideologi och en ovilja mot att bli full. Har hur som helst inga problem att släppa lös på fester ändå.
Skickat från telefonen.
|
|
|
Loggat
|
Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
|
|
|
Mynlen
|
|
« Svara #2232 skrivet: 2013.07.19 - 09:48:35 » |
|
berättar senare. Nu ska vi ta tag i sovrummet, måla om och lägga laminat som vi hade köpt för 2 år sen. I pauserna kommer jag nog att skriva litet!.Bara så ni vet jag inte glömt er men det blev fullt upp även igår.. pfff! det kallas sommarLOV. :)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
idalinda
|
|
« Svara #2233 skrivet: 2013.07.19 - 10:50:27 » |
|
Vilka möjligheter till minisemestrar när man bor i kontinenten! Maken min skulle nog inte göra annat än bila runt....
Ännu en " nykterist" anmäler sig, hemma hos oss drack inte föräldrarna alkohol, makens pappa var alkoholist. Det finns ingen anledning för oss att dricka. Maken är absolutist pga. sin pappa och en möjlig arvslag. Jag har smakat flera sorter och gillar inte alkoholsmaken överhuvudtaget. VI har haft 18-årsgräns för alkohol för våra ungdomar och när mellansonen tog studenten smakade han där på olika festligter alkohol, inte gillade han smaken heller...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #2234 skrivet: 2013.07.19 - 12:39:10 » |