Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 04:58:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 963190 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2130 skrivet: 2013.05.27 - 13:15:47 »

En Syndares Bekännelser...

ja så var det syndardagar igen. På lördag var alla barnen borta och eftersom Jan fyllde år på söndag tyckte jag det var en bra ide att äta ute. Så vi gick på sushi restaurang... Inte bara suhsi men en hel del andra saker också, kött och sånt, men även friterade saker med en slags panering som var gudomlig. Man beställde hela tiden ca 5 saker, när det var slut 5 till osv. bara små portioner så man kan smaka mycket. Mätt var vi efter runda 5 :) (men vi beställde inte 5 saker varje runda) Men alltså, ris och sånt slank ner, för sushi utan ris är nog litet konstig.

Och sen igår. en kusins födelsedagskalas. 10 blev hon och hon hade bakat en tårta så då tyckte jag det var svårt att inte smaka. (den var f.ö. inte så himla god. tårtbotten, litet sylt och sen sån där "fondant" på som egentligen inte smakar mycket, men den såg fin ut) och sen har jag nog ätit några kex till osten och några chips mm. Grillning blev det, räkorna var goda och satayen mindre men en hel del kh slank nog ner.

Och nyss har jag ätit choklad.

Tja.
ska ni skjuta mig nu?
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2131 skrivet: 2013.05.27 - 13:25:52 »

Inte bara ris utan SOCKRAT ris dessutom!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2132 skrivet: 2013.05.27 - 13:31:46 »

jag vet.  :redface: men gott var det ändå.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2133 skrivet: 2013.05.27 - 13:44:22 »

Jag tycker du var värd det. Ät upp dig du bara!  :biggrin1:

Uppriktigt sagt, det kanske t.o.m. visar sig vara bra för dig. Ibland går det inte som man tror att det ska göra.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2134 skrivet: 2013.05.27 - 14:45:47 »

Näää här skjuts ingen, vad skulle vi göra utan dig.  :lol:
Har undrat var du höll hus eftersom du inte skrivit i egen tråd men nu vet vi, du var på restaurant.  :tongue:
Sommaren kan nog vara extra lurigt... man får akta sig.... :eek:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2135 skrivet: 2013.05.27 - 15:02:50 »

bara litet fullt upp och jävla trött.

Har jobbigt med Linnea och skolarbete. Linnea har ett "disharmoniskt intelligensprofil" (översätt från holländskan haha) som betyder att hon verbal är helt normal men performalt jobbigt. Så nu har jag "föräldrahjälp" till att lära mig handskas med det och det är jobbigare än jag trodde.
Nyss haft samtal med henne igen men det är så urjobbigt, verkar som om hon förlöjligar allt.  Blir iallfall urtrött av det.

sket nyss halva pottan full så vem vet hjälpte riset  :pippi:

Nu göra en tabell för att få till ett visuellt schema till skitungen!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2136 skrivet: 2013.05.27 - 15:13:56 »

Ojdå men hur gammal är Linnea?
Performalt har jag dock inte klurat ut riktigt vad det är.... :hm-hm: Jobbig förstod jag iaf hehe.

Har du potta!?! Sån lyx har vi inte här i sverige.  :flirting:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2137 skrivet: 2013.05.27 - 15:39:18 »

Linnea är 13. Här i holland byter man från grundskolan till eeh nästa skola när man är runt 12. så detta är första året på denna skola och detta nivå, så det är ganska viktigt att hon får tillräckligt bra betyg att stanna på denna skola.  Det betyder att jag måste hjälpa henne jävligt mycket med hemläxorna. Nästan göra allt själv igen.

Performalt är öööh allt med planering, översikt, räkna mm, såna saker.

sen är hon ju i puberteten också... icke att förglömma.  :smack_head:

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2138 skrivet: 2013.05.27 - 15:45:25 »

Öh jo tonåringar är tonåringar.  :rolleyes:
Men gör du för mycket av läxorna lär sig Linnea inte så mycket av?  :hm-hm: Men du lär bli väldigt bra på högstadieämnena.  :lol1:
Vad för typ är den här "föräldrahjälpsmänniskan" då? Ngn slags pedagog?
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2139 skrivet: 2013.05.27 - 17:17:58 »

haha det är ju inte att jag gör hennes läxor men hjälper. Men att sitta och hjälpa henne LÄRA alla glosor är ganska krävande. Fast det fastnar bättre hos mig än hos henne...

tror det är en sorts pedagog. Hm kollade upp henne. "psykologisk medarbetare". Iallafal är det vid en barnklinik där dom har mycket, väldigt mycket erfarenhet med såna här problem. Det är där Linnea undersöktes i mars.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2140 skrivet: 2013.05.27 - 17:27:02 »

Bara att hoppas att det funkar, men nog låter det jobbigt och tidskrävande.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2141 skrivet: 2013.05.27 - 17:29:04 »

Psykologisk medarbetare  :biggrin1: den var ny för mig. Erfarenhet av ert problem är ju säkert jättebra!  :smile:
Och när det känns tufft tänk på att det inte är för evigt.   :bearhug:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2142 skrivet: 2013.05.31 - 11:08:58 »

naa det har du ratt i att det inte ar for evigt. ca 3 ar till bara. Men tanken ar ju att hon lar sig gora mer sjalv ...

jag ar SUR nu. Jag hade tva jeans, stl 48, och jag vagrade kopa nya for jag ska ju ha mindre storlek snart. marker jag forst att den ena ar sliten mellan benen.  :mad_viking: koper iallafall ett par svarta byxor stl 48 eftersom 46 var slutsald. den ar litet for rymlig, glider ner for latt. Men okej, en kan jag ta.

Sen igar upptackte jag att andra jeansen hade samma problem  :smack: :guns: :kungfu:
Och den svarta var i tvatten sa jag fick ga till en dyrare affar for att kopa ett par jeans. Har dom bara 48 kvar.. och inte 46 och ja, aven den har ar litet for rymlig.  :mad_viking: :club_idiot: dumma affarer!

Jag har dealat med min onda, eller goda jag. Vet aldrig vem som ar vem. den goda/onda som styr mig mot skafferiet for att ta nagat gott forsoker jag halla i schack med den goda/onda som vill att jag stannar borta dar. Det ar en standig kamp mellan dom tva, man vet aldrig vem som vinner men just nu den goda/onda som haller mig borta. Bra va!
 :clapgrin:

Nasta vecka blir det 4 x 1 milspromenad pa kvallen. om jag inte gar ner i vikt 0.1 kg da blir jag SUR.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #2143 skrivet: 2013.05.31 - 11:23:54 »

Å nej 2 par nya byxor i storlek 48 när du hellre velat ha 46. Ja det suger ju rätt bra... Håller med - dumma affärer! Men då är vi ju samma storlek, jag liger mellan 46-48, om nu storlekarna verkligen är samma där. Jag hade väntat på att de andra torkat lol Fast det kan ju bli tufft att göra tills man garanterat gått ner en storlek... Viktnedgång håller inga tidtabeller.  :biggrin1: :crazy:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2144 skrivet: 2013.05.31 - 13:35:02 »

gick inte att vänta eftersom jag skulle jobba idag.....Och jobba 4 dagar i veckan med bara ett par representativa brallor fungerar ändå inte.

Jag ver nere på 89 kg i november då hade jag 46 och i vissa fall 44. Ett par jeans stl 46 har jag redan men den går inte att få på just nu. GRRR.
Loggat

Sidor: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544