Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 10:51:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 136 137 [138] 139 140 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 963487 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #2055 skrivet: 2013.05.02 - 08:39:34 »

Tycker också det låter konstigt. Men det förklarar en del. Nu fattar jag helt plötsligt vad alla män i mörka kostymer är till för, som alltid går två steg bakom kungen. Det är inte för att skydda honom, utan för att hålla kvar honom.  :lulz:

Snacka om att vara svenska folkets Gisslan!  :max-shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #2056 skrivet: 2013.05.02 - 08:45:13 »

Nähä, för Oscar II var den sista svenska kung som kröntes. Vet väl alla!  :flirting:

http://www.detkungligabrollopet.nu/hermanshorna/2010/06/varfor-ar-kungen-inte-kront/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2057 skrivet: 2013.05.02 - 08:46:32 »

Förresten, den som verkligen är gisslan måste väl vara Silvia. Fy fasiken vad hon måste ha ångrat sig många gånger.  :shake_head:
Loggat

Sorla

« Svara #2058 skrivet: 2013.05.02 - 09:05:22 »

Jodu. Fy för den lede! Men hon fick ju ändå välja! Hon gick in i det med öppna ögon. Men barnen då? Tänk på barnen!  :shock: Jag tycker på ett sätt att det är lite kul med kungahuset. Reklam för sverige osv. Men att ärva en post på det där sättet är helt galet enligt min mening! Viktoria har ju hjärntvättats till att hon ska bli Drottning sedan hon föddes. Hon har bannemig inget val. Hon har inte ens samma mänskliga rättigheter som jag har. Måste fråga pappa och regeringen om lov för att få gifta sig! Får inte skaffa barn innan äktenskapet! Lillsyrran och lillbrorsan måste vänta till storesyrran har bestämt sig för man och barn. Vad är det för medeltidsfasoner?!? Jag sitter här i bara särken och blir lite upprörd. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2059 skrivet: 2013.05.02 - 09:31:32 »

Ja, Victoria har nog fått betala priset. De andra verker ju trivas, det har ju inte samma press på sig och kan svina runt som de vill. Jo, Silvia valde offentligheten, men hon kunde säkert inte ana hur hennes unge kung skulle utvecklas. Vilken vanlig människa hade stannat i ett sånt äktenskap?
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2060 skrivet: 2013.05.02 - 09:53:59 »

Litet samma med Maxima som ju också är en borgarflicka. Men, vad jag förstått, var hon MYCKET medveten om vad hon gjort. Tror hon kommer att vara bra på vad hon gör.

Amalia, kronprinsessan (sen 2002 har vi möjlihheten till kronprinsessa, innan dess var det bara kronprinsar som gällde, idiotiskt) är tydligen redan nu också mycket medveten om hennes status och det hon kommer att bli.

På sätt och vis är det gräsligt att tillhöra kungahus, men å andra sidan har det säkert fördelar också. Som vi inte känner till så mycket. Gräset är alltid grönare hos grannen (om man nu inte ser till att vattna sitt eget gräs regelbundet) och jag antar att kungafamiljer inte "vet" bättre än att det ska vara så. Willem Alexander ville först inte bli kung, men han har växt och lärt sig. Det gör man säkert också som en sån offentlig person.

Loggat

Sorla

« Svara #2061 skrivet: 2013.05.02 - 10:07:24 »

Ryktena kring kungen har jag inte följt. Om allt stämmer av det jag sett i rubrikerna är det gräsligt. Men kändisrykten har en tendens att bli något kopiöst överdrivna också. Så jag vet inte....Många hönor blir det av fjädrarna hur som helst.

Jag har svårt att se hur fördelarna skulle kunna överglänsa begränsningarna de får som påpassade, överbeskyddade, mer eller mindre omyndigförklarade individer. Trots att de vet och är medvetna sedan de var små vad de skulle bli när de blev stora, så har de fortfarande inte valt. Argumentet att de ändå inte vet av något annat sätt att leva gör det inte mindre fel. Vi har lagar och förordningar som reglerar människors rättigheter i det här landet. Säkert samma i Holland. Men när det gäller människorna som hör till kungahuset gäller inte många, av de för oss självklara, reglerna. Det blev ramaskri någon gång på 80-talet (tror jag det var) när kungen uttalade sig om skolan och betygssystemet. Han fick minsann inte komma med egna åsikter. Inte offentlig i alla fall. Så i hans fall gäller inte yttrandefrihet, trots att det inte ens rörde sig om personligt påhopp eller hets mot folkgrupp. Alltså, vilken tidsålder är det vi lever i?!?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2062 skrivet: 2013.05.02 - 10:19:31 »

Och den norska sälklubbningen! Och för ett par år sedan när han lovprisade någon diktator han besökt, har glömt vilken.

Det är klart att barnen inte har nåt val, men det har ju ingen annan heller. Och trots allt så har fera svenska prinsar och prinsessor avsagt sig titeln och skapat sig normala liv även om de inte direkt blivit svarvare.

Läser heller inte veckotidningar, men det sipprar ändå ner till mig. La Camilla är väl inte den enda älskarinnan han haft, plus alla andra pinsamheter. Fast släkten har ju en lång historia av dekadent leverne, så han kanske bara följer sin natur.  :biggrin1:

Loggat

Sorla

« Svara #2063 skrivet: 2013.05.02 - 11:00:23 »

Jamen jag är ju ändå inte hjärntvättad till att bli vad jag har blivit. Och jag får gifta mig med vem jag vill, när jag vill. Min far har inget att säga i den saken. Det är min rättighet såsom varande myndig här i svedala. Sen att vår kung har lite otur när han tänker emellanåt, det är ju en helt annan diskussion.  :bg:

Vet vi förövrigt att han har vänstrat med Camilla? Alltså, VET.  Har han erkänt? Finns det vittnen? Har ens Camilla erkänt det? Inte för att jag bryr mig ett dyft, utan för att kändispressen och Camilla antyder att något skulle ha kunnat hända, utöver att de drack kaffe.... Eller har jag missat det stora tillkännagivandet?
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2064 skrivet: 2013.05.02 - 11:17:48 »

Nä, du tillhör ju normalgruppen. Men vad har någon med en alkomamma och en pedopappa för val och vad slags liv kan de skapa sig? Eller barnen som det varit mycket om nu som blev vanvårdade och misshandlade på barnhem. Skillnaden är väl kanske att när det gäller kungafamiljen görs det med samhällets goda minne.

Alltså, jag tycker det är hemskt för dem. Och man ser ju effekterna, de verkar ju vara riktiga brats, utom Vickan då.

Vad kungen sagt vet jag inte, men det där med kaffe är nog inget jag skulle satsa på. :biggrin1:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2065 skrivet: 2013.05.03 - 16:42:22 »

syndarveckan över. Kanske inte helt än eftersom jag ska på kalas strax, men i princip... Blev äppelkaka imorse som avsked.
Ställde mig nyss på vågen med kläder och skor på, 99 kg så jag är nyfiken imorgon eller mer på söndag hur det kommer att bli.

om det var värt det vet jag inte. Men jag mår litet bättre efter som svärmor och svägerska båda hjälper mig med deras besvärliga son och bror. :) Han fick "veta hut" ibland att så kan man inte göra. haha. Bra där. Plus att dom sa att jag ska mejla dom om han faller tillbaka till sitt konstiga beteende och då ringer dom och skäller litet igen. Iofs, men det är ganska skönt att veta att det inte bara var jag som inte klarade av hans beteende, det var även dom.

Har andningsbesvär, kan liksom inte andas helt djupt ibland. Tror det beror på alla kh jag frossat i. Så det borde bli bbättre kommande vecka. näsan är snorigare också...

Vi hade jättetur med vädret, soligt varje dag, 2 dagar regn på morgonen men det kan man leva med. Sol alla kvällar när vi tog kvällspromenaderna!. Imorgon får det bli uppdatering av allt jag gått!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2066 skrivet: 2013.05.03 - 17:13:14 »

Ser du efter ungen?

Men Mynlen! Du måste genast avfetta dig!  :max-shock:
Loggat

Sorla

« Svara #2067 skrivet: 2013.05.03 - 19:31:06 »

Jag tolkade ungen som Mynlens man. ;-)

Skrivet i Tapatalk
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #2068 skrivet: 2013.05.03 - 19:58:00 »

Den nuvarande eller den förra? Tack för att du tolkar! :smooch:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #2069 skrivet: 2013.05.03 - 20:57:46 »

nuvarande.

Jan är litet tja.. speciell.

litet svårt att förklarar och det orkar jag inte helt. Men att jag inte mådde bra sista månaderna i mitt förhållande var uppenbart. Inte riktigt nu heller men  men...

Idag träffade jag en kvinna som jag redan känner ett tag men aldrig så noga. Nu visade det sig att vi har väldigt mycket gemensamt. Kul sånt där!

Loggat

Sidor: 1 ... 136 137 [138] 139 140 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544