Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 16:30:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 130 131 [132] 133 134 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 963824 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1965 skrivet: 2013.03.12 - 16:28:13 »

Här är det tvärtom. Över noll men mulet. Tänkte ta ut cykeln ett tag, men jag beslutade att fortsätta plantera om blommorna i stället så det blir klart nångång och gick och köpte mer jord. Fan vad det går åt! 3 10-literspåsar har jag köpt nu och då hade jag en halv påse från början. Men det blir nog en halv påse över nu också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1966 skrivet: 2013.03.13 - 18:49:46 »

Ha ha! Jag ska också få operera bort min svulst om jag vill. Och då kommer jag att tappa minst ett kilo!  :cheerleader:

Förresten sa han nu att det var lipom. Jag valde ivf att avvakta. Han sa att det blir en rätt stort snitt för att gräva ut den, han tyckte visst den var väldigt stor, och det verkar inte så mysigt nu till sommarn. Han är lustig. Förra gången sa han bara att det där är ingen idé att skära i. Iofs ser den lite större ut nu, men det är nog bara för att armen är smalare, nån större skillnad är det inte. Dessutom har jag ju googlat och läst att man bara får det betalt om knölen är till stort besvär, t.ex. orsakar smärta. Jag sa det och då sa han att det beror på hur man lägger fram det.  :tongue:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1967 skrivet: 2013.03.14 - 08:00:28 »

vad som är besvär är väl individuellt :) Jag tjatade litet om det, mer än den verkligen besvärade förstås. Men jag upptäckte att jag nu kan ha strumpbyxor igen, någor jag inte kunde ha länge. Inte heller dom större storlekarna, gick bara inte över lårbenen. Nu förmodar jag att det berodde på lipomen.

Ett kilo, så nu är det DIN TUR ATT FUSKA!!!!

Vet inte var den sitter hos dig, men om du besväras av att inte kunna ha på dig vissa kläder i rätt storlek längre borde det väl vara skäl nog. Stort snitt är kanske inte så vackert, men en stor bubbla på armen inte heller.

Jag mår pyton och trött och går inte ner i vikt alls, känner mig som en stoppad korv, inge kul. Även om jag inte äter så mycket alls, sköter mig, har inte mycket kalorier (ja se, jag tror inte på den teorin längre, men ändå är det inbakad...) Men jag tror, har kanske sagt det här också, att stressen är något som gör att fettet vill skydda mig eller så. Denna månad är idiotisk fullbokad, det gör nog inte saken bättre. Sen ska Linnea undersökas på ADD i slutet av månaden men först skulle Jan vara med men nu har han en viktig kurs den veckan, kommer hennes pappa och farföräldrar i påskhelgen (och det betyder att jag måste STÄDA och RÖJA och sånt bläääh) osv osv osv.

Men jag upptäckte igår en jättekul sak. Fick ett "recept" av någon om att vispa kokosfett (inte smält, vanligt) i flera minuter, typ 7-8 så att det blir fluffigt, (whipped) och då kan man ha det som salva utan att den blir hård. Fungerar kanon. Jag smörjer mig gärna med kokosfett men det är så svårt att få ur burken. Men Whipped är KANON. Ser ut som vispad grädde eller mer som marängsmet, vit och glänsande. blir inte hård i kylen heller. Toppen.

Det är fint väder ute nu men det har SNÖAT.. blääääh1
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1968 skrivet: 2013.03.14 - 14:52:47 »

Utsidan av överarmen, döljs precis av ärmen på en T-shirt.

Jag ljög faktiskt ingenting. Det enda han frågade var om den smärtade och jag sa som det var, att den inte känns alls. Jag skojade iofs om att den gjorde att jag inte kunde beundra mina överarmsmuskler... :tongue:

Får se hur jag gör, men jag tror jag vill ta bort den. Väntar hellre till efter sommarn dock eftersom han sa att de skulle bli ett stort snitt. Onödigt i värmen och kanske gör det ont ett tag också och hämmar rörselserna och det är ju plockarmen! :shock:
Loggat

ursprungsliv
Sr. Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 452

Hemsida
« Svara #1969 skrivet: 2013.03.14 - 15:15:43 »

Det verkar ju vara väldigt vanligt med fettknölar/ lipom. Jag fick en knöl i armhålan. Inte så jättestor, men jag var ju tvungen att kolla upp den. Den har blivit mycket mindre nu sedan jag gått mot mindre fett och mer kolhydrater. Sen verkar de ju ofarliga och så, men lite skumt känns det ändå.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1970 skrivet: 2013.03.14 - 15:28:20 »

Min är ungefär som en lite utplattad tennisboll som sitter nedsänkt i fläsket. Den fyller handen precis om jag lägger den över, får t.o.m. sära en aning på fingrarna.
Loggat

Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #1971 skrivet: 2013.03.14 - 17:54:28 »

jag opererar gratis!  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1972 skrivet: 2013.03.14 - 18:10:14 »

Nä men tack, hör du! Jag skulle verkligen överväga om det inte vore så att landstinget också gör det gratis.  :rolleyes:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1973 skrivet: 2013.03.14 - 19:55:41 »

Min på insidan av låren var ännu större. Så ja, den störde mig ganska ofta i rörelserna... Men fult är det ju också med såna stora svulstar. små bryr jag mig inte om har ju två på framsidan av kroppen haha, men jag menar typ 2-3 cm skulle jag nog inte göra mycket åt. Men den här var typ två tennsibollar... om inte mer. Avlång var den iallafall.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1974 skrivet: 2013.03.14 - 20:46:33 »

Min på insidan av låren var ännu större.

Jo, det är ju klart det!  :lulz:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1975 skrivet: 2013.03.15 - 09:19:45 »

ska man vara varst far man gora det rejalt!!!!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1976 skrivet: 2013.03.15 - 09:57:56 »

Hur stor var din? Som ett bowlingklot? :lol:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1977 skrivet: 2013.03.15 - 11:53:16 »

Na, en baseball .. men jag skrev det ju daruppe, ungefar som tva tennisbollar eftersom den var avlang!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1978 skrivet: 2013.03.15 - 18:06:30 »

Är du säker på att det inte var närmare tre tennisbollar? :surprised:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1979 skrivet: 2013.03.15 - 21:14:41 »

jag försökte mörka att det var FEM :)

Loggat

Sidor: 1 ... 130 131 [132] 133 134 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544