Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 11:26:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 113 114 [115] 116 117 ... 218   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mynlens Möjliga Minskning  (läst 965052 gånger)
0 Medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1710 skrivet: 2012.10.17 - 07:55:59 »

:flowers:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1711 skrivet: 2012.10.17 - 08:16:59 »

Nåja, du kan väl vara värd att leda ett tag. Bara det inte blir för länge så. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1712 skrivet: 2012.10.17 - 09:46:54 »

:lmao: Det kanske är lösningen på problemet med överätning. Att ha för trånga byxor. Eller som stod i Metro idag att man ska ha ett brett skärp som markerar midjan för att vara modern. I själva verket är det säkert en effektiv metod för att inte få plats med mat i magsäcken.  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #1713 skrivet: 2012.10.17 - 11:51:35 »

:lmao:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1714 skrivet: 2012.10.17 - 13:32:59 »

:laugh: tyvarr fungerar det inte sa bra... blir du glad nu Hemulen?

Har tinnitus for 5e ggn idag ( typ 9 igar) och det blir jag trott och sugen och grinig av.

MEN jag var pa sjukhuset idag och fick pa mitt CI ett lugnare program. Helt nytt byggt, kans harligt! mindre besvar med omgivningsljud. Om bara den dar tinnitussen ville halla tyst.. suck!
Loggat

Sorla

« Svara #1715 skrivet: 2012.10.17 - 15:23:44 »

Fast tinnitusen har du väl oavsett implantatet? Eller är det den som orsakar tinnitusen?  :confused3: Brukar den hålla i sig länge när den börjar?  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1716 skrivet: 2012.10.17 - 15:27:49 »

Tinnitus verkar jättejobbigt, speciellt när det är det enda man hör. Känns det inte bättre nu med implantatet, att du kan få in lite andra ljud också när du har tinnitus?

Jag får en stark signal i örat då och då, som en ringsignal. Är jätterädd att det ska utväcklas till tinnitus. Elller det kanske det är, fast lindrigt, jag vet inte.
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1717 skrivet: 2012.10.17 - 21:35:10 »

det är tinnitus...  men det betyder inte att det behöver bli värre! så om "det är allt"  bry dig inte om det för mycket.

Tinnitus är trevligare när man inte hör. För då vet man att vad man hör inte kommer utifrån och är det lättare att ignorera. Nu vet jag ibland inte om jag hör på riktigt eller om det är min tinnitus.

Och ja Sorla, jag hade den redan innan, men den är nog litet som din migrän, ibland kommer den oftare ibland mer sällan, och det är svårt att hitta en orsak till att den dyker upp.

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1718 skrivet: 2012.10.18 - 02:47:15 »

Jaha, du har såna ljud som kan missförstås. Vad jobbigt.

Nä det är nog ingen fara, mitt har varit samma i flera decennier. Eller egentligen har det blivit bättre. Har ett konstant svagt sus i ett öra också, sånt som jag hör bara när det är tyst. Men det störde mig tillräckligt för att jag skulle skaffa mig vanan/ovanan att alltid ha radio eller liknande på svagt när jag ska sova och gärna annars också om jag är stilla. Jag som älskade tystnad. Det har blivit mycket bättre, men nu har jag blivit beroende av radion och blir smånojig och får svårt att somna om jag inte har nåt att lyssna på.

Den där signalen är lite lustig dock. Jag slutar plötsligt höra på ena örat, inte som lock, inget tryck, slutar bara höra, och sekunden efterråt kommer den där höga signalen i andra örat. Varar bara kanske 15 - 30 sekunder. Det börjar på hög volym och så tonar det bort.
Loggat

Sorla

« Svara #1719 skrivet: 2012.10.18 - 12:01:45 »

Jag har ett högt pip som av en högtalare med störsignal. Elektroniskt och jobbigt. Första gångerna jag hörde det var hemma. Jag gick runt i alla rum för att hitta vilken av alla datorer eller apparater som hadde fått spunk. Jag fattade inte att det var i mina öron det lät förrän jag insåg att ingen annan hörde det. :smack_head: Nu förtiden hör jag det även när det är oväsen runt mig. Men jag har tack och lov inga problem att ignorera det. Det ändrar sig ju aldrig utan ligger på samma ton hela tiden.

För någon månad sedan fick jag nackspärr helt plötsligt. OCh samtidigt som spärren satte sig försvann all hörsel i vänsterörat. Det var lite läskigt, men efter några timmar kom hörseln tillbaka successivt. Bara skum känsla. För lock har man ju haft, och då hör man ju uselt. Men den här känslan av att bara helt enkelt inte ha någon hörsel, utan lock var konstig.

Hoppas din nya CL fungerar bättre nu iaf, Mynlen.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1720 skrivet: 2012.10.18 - 14:50:52 »

Hör du ditt pip hela tiden?
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1721 skrivet: 2012.10.21 - 14:21:52 »

vem frågar du?

veckovägning 92,4 

Okej, mensen är nu över så nu får vi se hur det blir denna vecka. Har Linneas pappa här så något mer stressad blir jag nog. Annars är det höstlov så jag kan ligga i sängen litet längre på tisdag och torsdag...

Och Sari är också hemma och hon sa att tvättmaskinen gör ett konstigt ljud. IIIIHHHH! det verkar som om trummen (eller hur heter det, där man lägger i tvätten) sitter något lösare... får väl skruva upp den strax. Suck!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1722 skrivet: 2012.10.21 - 14:28:36 »

3.2  :fork_off:

Jag tror jag frågade Sorla, men ni får gärna svara båda två.  :lol:
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1723 skrivet: 2012.10.21 - 17:54:37 »

Tvättmaskinen lagad. Visade sig att den inte stodd helt stabil.... jaha. skruvade litet på en av fötterna så var det ordnat igen...

Jag hör alltid något men inte alltid en klocka som tur är. Den kommer ibland!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1724 skrivet: 2012.10.21 - 18:27:14 »

Ha ha! Det är som min tvättmaskin. Jag tror att det är 3 ggr som jag har ringt på service nu och så har jag fixat det själv i sista minuten och kunnat avbeställa. Sist lärde jag mig att man ska kalka av tvättmaskiner. Den var helt tilltäppt av kalkflagor. Man kan ju undra hur det ser ut inne i pumpen. Körde på 90 med massor av ättikssprit och då blev den blank och fin.  :lol:
Loggat

Sidor: 1 ... 113 114 [115] 116 117 ... 218   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544